След като в продължение на месеци имаше известен застой около очаквания с нетърпение проект за изграждане на автомобилната фабрика край Ловеч, най-сетне има и конкретно раздвижване, след като инвеститорът е задействал входирането на част от нужните документи.
В сряда от писмо на директора на РИОСВ инж. Зорница Йоткова до кмета на Община Ловеч Корнелия Маринова от 23 май 2022 г. стана ясно, че в Регионална инспекция по околната среда и водите - Плевен е постъпило инвестиционно предложение за „Изграждане и управление на иновативен завод за сглобяване на електрически автомобили “e.GO“. Като възложител е посочен „НЕКСТ.Е.ГО.БЪЛГАРИЯ“ АД, Ловеч.
Бъдещият завод ще се намира в имот, находящ се в „Индустриален парк БАЛКАН“, разположен в Северната промишлена зона на Ловеч. Площта на поземления имот на завода е 173 511 кв. метра. От тази площ около 17 250 кв. м. ще бъдат предвидени за паркинг зони за служители и посетители, за контролно-пропускателен пункт на камиони, паркинг за паркиране и товарене на готовите превозни средства, паркинг с логистично предназначение и тестово изпитание и др.
Investor.bg припомня, че церемонията по първата копка на завода се очаква да се осъществи в средата на юли, година след обявената инвестиция в размер на 140 млн. евро. Преди това плановете предвиждаха началото на строежа на съоръжението да започне през март 2022 г., но това беше отложено.
„Проектът върви по план, а датата за първа копка в средата на юли не означава, че има забавяне в общия график за изпълнение на проекта,” коментира арх. Любомир Станиславов, изпълнителен директор на "Аутомотив Клъстер България" и ръководител на e.GO Mobile България.
Планът на германския концерн за България предвижда в края на 2023 г. заводът да е напълно оборудван и да се направят първите пробни електромобили. Пълномащабното производство ще започне през втората половина на 2024 г., когато ще бъдат възприети и новите стандарти, засягащи производството на автомобили в Европа.
Предвижда се в Ловеч да бъдат произвеждани моделите e.GO Life 70, e.GO Life Sport и e.GO Life Cross. Сред доставчиците на компоненти за първоначално вграждане на Next.e.GO са германски производители като Robert Bosch, Continental, ZF, Hella и др. Системата на задвижване е специално разработена от Bosch за e.GO Life, като се очаква нейният живот да надхвърли 20 години без необходимост от поддръжка. В допълнение поддръжката на автомобилите e.GO ще се извършва от обектите на Bosch Car Service, разположени във всеки по-голям град в страната.


НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.
преди 3 години За да стане, требва да се строи :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Най-накрая една позитивна новина за централният север. Ако и магистралата до разклона плевен/ловеч стане до догодина, евала! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Рамадан Аталай към ПП: Обърахте го на джебчийство... разберете, не се краде така. отговор Сигнализирай за неуместен коментар