Най-големият доставчик на автомобилни компоненти в света по пазарен дял Robert Bosch обяви, че ще придобие компанията за триизмерно картографиране Atlatec, тъй като иска да ускори разработката на автономни системи за шофиране, съобщава Automotive News Europe.
Базираната в Карлсруе, Германия, Atlatec създава 3D карти с висока резолюция за употреба в превозните средства, оборудвани с технология за автономно управление от трето или четвърто ниво. В компанията работят 25 души в глобален план, информира Bosch.
Доставчикът смята, че цифровите карти ще играят решаваща роля в развитието на автономното управление заедно със сензорите като LIDAR, камери и радари.
„Планираното придобиване на Atlatec допълнително разширява нашия опит в областта на цифровите карти с висока резолюция и ни прави още по-диверсифицирани“, изтъква Матиас Пилин, президент на отдела за изчислителни решения в Bosch. "Това прави Bosch единствената компания, която може да предложи на своите клиенти всички необходими градивни елементи за автономно шофиране - от задвижващи механизми и сензори до софтуер и карти – всичко от един източник", добавя той.
Автомобилните компании все по-ясно се фокусират върху придобивания и партньорства с разработчици на технологии за картографиране, тъй като се стремят да разработят напреднали системи за автономно шофиране. Toyota например закупи американската високотехнологична компания Carmera през миналата година.
Придобиването на Atlatec подлежи на регулаторно одобрение. Bosch отказа да разкрие за каква сума ще закупи компанията.
Robert Bosch се нарежда на първо място в списъка на Automotive News Europe за най-големите доставчици на автомобилни части в света с годишни приходи от продажби в размер на 46,52 млрд. долара по данни от 2020 г.
Автономните технологии не са единствената сфера, в която Bosch търси развитие. Във вторник компанията обяви, че ще инвестира допълнително 250 млн. евро в разширяване на своите производствени мощности, свързани с полупроводници, в завода в Ройтлинген, Германия.
Сумата се прибавя към вече обявените за съоръжението 50 млн. евро под формата на инвестиция. Общата сума, заделена от Bosch за разходи за производство на чипове през 2022 г., достига 400 млн. евро. Разходите се отнасят за заводите в Ройтлинген, Дрезден и Пенанг, Малайзия.
Отделно Bosch обяви, че ще се обедини с Volkswagen Group за разработването на оборудване за производство на батерии за електромобили. Предвиденото съвместно предприятие ще покрива не само предвидените шест “гигафабрики” на германския автомобилен концерн в Европа, но и съоръженията извън Стария континент.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?