IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Шеф на Volkswagen: Skoda има най-голям потенциал за растеж сред марките в групата

Чешката марка няма да смени своя пазарен фокус, за да се конкурира с бюджетния бранд Dacia, заяви директорът по продажбите във Volkswagen Кристиан Далхайм

19:48 | 07.01.21 г. 1
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Qilai Shen/Bloomberg</em></p>

Снимка: Qilai Shen/Bloomberg

Автомобилният производител Skoda има "най-големия потенциал за растеж" сред марките на германския концерн Volkswagen Group, насочени към обемната търговия, поради фокуса си върху по-традиционно мислещите бюджетни купувачи, заяви директорът по продажбите във VW Group Кристиан Далхайм, цитиран от Automotive News Europe.

Клиентите на марката разполагат със социален статус, класифициран като среден до по-нисък, които търсят функционалност от своя автомобил вместо лукс, изтъква Далхайм.

„Skoda е в идеалното положение да е успешна в сегменти, където хората не могат да си позволят коли от по-висок клас“, добавя той по време на онлайн презентация пред анализатори, фокусирайки се върху позиционирането на марките на VW Group. "Що се отнася до обема в процентно изражение, Skoda има най-голям потенциал за растеж", допълва Далхайм. 

Skoda няма да бъде репозиционирана, за да се конкурира с бюджетната марка на Renault Dacia, изтъкна още той . "Не ни харесва това сравнение, защото не искаме да ограничим Skoda, за да се конкурира с тази марка", подчерта Далхайм.

Според него чешката марка се конкурира успешно с френските автомобили, както и с американския концерн Ford.

Маркетинговият слоган на Skoda "Просто умно" демонстрира клиентската група на марката, подчертава Далхайм. Skoda "трябва да привлича клиенти от други марки, а не от нашите", добавя той.

Skoda може да спечели повече клиенти в групата на традиционните купувачи, без да преминава към по-долен пазар, допълва Далхайм.

Другата марка на VW Group с фокус върху обемите, Seat, и нейното звено Cupra, привличат младите клиенти към групата, изтъква още ръководителят.

В същото време Skoda представлява проблем за германската автомобилна група, тъй като по-ниските разходи за производство в Чехия дава на марката ценово предимство пред бранда Volkswagen, който използва същата платформа, но автомобилите му се сглобяват в Германия, където разходите са по-високи.

През последните години Skoda успява да победи марката Volkswagen по отношение на маржовете на печалба и остава печеливша през първите три тримесечие на 2020 г. въпреки щетите, нанесени на индустрията от пандемията.

Глобалните доставки на Skoda се свиват с 21% до 721 884 превозни средства през първите 9 месеца на 2020 г., според доклад на VW Group.

В  Европа марката се представя по-добре. Тук продажбите ѝ спадат със 17 на сто до 568 280 броя през първите 11 месеца на изминалата година.

В Китай Skoda отчита 44-процентен спад през първите 10 месеца на 2020 г. до 118 230 превозни средства. На азиатския пазар марката беше победена от бюджетния бранд на VW Jetta, който за същото време отчете 134 433 продадени превозни средства.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:57 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

1
rate up comment 1 rate down comment 0
zelka007
преди 3 години
прецакаха ни за шкодите и това си е ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още