Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Шефовете на германските автомобилни концерни печелят 49 пъти повече от служителите

Volkswagen е изплатила на директорите си средно 5,7 млн. евро през 2019 г.

Шефовете на германските автомобилни концерни печелят 49 пъти повече от служителите

Снимка: Krisztian Bocsi/Bloomberg

Заплатите на ръководителите на 30 компании, включени в германския индекс DAX, за 2019 г. са намалели за втори път. В сравнение с 2018 г. топ-мениджърите са получили средно с 0,3% по-малко, съобщава Германската асоциация за защита на ценните книжа (DSW), цитирана от Automedia.bg. 

Това обаче едва ли е повод за притеснение, тъй като тяхната средна заплата е 3,4 млн. евро годишно, съобщава изданието Аutomobil-industrie.vogel.de.

Изчисленията показват, че заплатата на членовете на Борда на директорите на големи автомобилни компании е средно около 49 пъти по-висока от тази на обикновените служители. Според данните на DSW, Volkswagen изплатила на своите директори средно около 5,7 млн. евро за 2019 г.

В същото време, редови работник взима 66 000 евро, което означава, че топ-мениджърите във Волфсбург получава 86 пъти повече.

Трябва да се уточни, че доходът от 66 000 евро на година е среден за служители, заети непосредствено с производството. При тях разликите също не са малки, като ръководителите на отделните звена, напълно разбираемо, получават повече от обикновените работници.

В компанията Cоntinental, например, разликата между топ-мениджърите и редовите сътрудници, също е над средната за индустрията. През миналата година членовете на Съвета на директорите на доставчика на оборудване с заработили средно с 2,57 млн. евро по-малко от останалите топ-мениджъри в списъка на DAX. Въпреки това, и тази сума е 55 пъти по-висока от годишната заплата на обикновен работник в Continental – 49 000 евро.

На свой ред, ръководителите на Daimler получават средно по 3,36 млн. евро като заплата. По данни на DSW, това е с 44 пъти повече от дохода на редови служител в концерна. При конкурента BMW шефовете взимат поне 3,7 млн. евро, което е с 37 пъти повече от средния доход на работниците в концерна (99 000 евро).

Продължението на материала четете на сайта на Automedia.bg. 

По статията работиха: Automedia.bg, редактор Божидарка Чобалигова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (2)

1
 
1
 
2
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
Ами, ако не печелеха значително повече, кой щеше да иска да стане шеф? Само някакви сдyxани кариеристи.
1
 
1
 
1
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
49 пъти повече е нищо в сравнение със САЩ, където тези пъти стигат и до 10 000...

Още от Новини
Първото BMW M на ток ще се появи през 2021 г.