IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Шефът на BMW: Качеството и надеждността ни поставят пред Tesla

Това е вторият път тази година, когато Оливер Ципсе критикува лидера на пазара на електромобили

13:15 | 11.11.21 г.
<p>
	Ръководителят на BMW Оливер Ципсе.&nbsp;<em>Снимка:&nbsp;Krisztian Bocsi/Bloomberg</em></p>

Ръководителят на BMW Оливер Ципсе. Снимка: Krisztian Bocsi/Bloomberg

За втори път тази година главният изпълнителен директор на BMW Оливер Ципсе коментира публично американския производител на електромобили Tesla Inc. Той изтъкна качеството и надеждността като фактори, които според него отличават германския концерн от компанията, водена от милиардера Илон Мъск, съобщава Automotive News Europe.

През февруари, когато Ципсе за първи път разкритикува Tesla, той постави под съмнение способността на американския конкурент да запази короната си на водещ производител на електрически превозни средства в глобален мащаб. Оттогава търсенето на моделите на Tesla не спира да расте, а през септември Model 3 оглави продажбите в Европа при новите леки автомобили. 

"Това, в където се различаваме, е нашият стандарт за качество и надеждност", изтъква Ципсе по време на конференция, организирана от германския всекидневник Handelsblatt. "Имаме и различни стремежи към удовлетвореността на клиентите", добавя той.

BMW представи два изцяло електрически автомобила през последните седмици – седана i4 и SUV модела iX, като продажбите на плъгин хибридни и електрически коли на компанията нарастват почти двойно до над 230 000 броя през първите девет месеца на годината. Въпреки добрите резултати BMW все още изостава значително от Tesla, която само през третото тримесечие успява да продаде 241 300 напълно електрически превозни средства.

„Tesla не спада напълно към премиум сегмента“, изтъква Ципсе, добавяйки: "Те растат много бързо чрез ценови намаления".

Местният конкурент Volkswagen Group също се стреми да намали разликата с Tesla чрез план за удвояване на продажбите на електромобили през тази година и добавяне на 50 електрически модела до 2030 г.

Въпреки засилващите се ангажименти и усилия на традиционните концерни никой от тях все още не може да се доближи до продажбите на Tesla.

През октомври обявената поръчка на компанията за автомобили под наем Hertz Global Holdings за 100 хил. електромобила Tesla изстреляха пазарната оценка на концерна до над 1 трлн. долара за първи път в неговата история. Това беше последвано от сигналите на Илон Мъск, че може да продаде част от своите акции в Tesla, което доведе до поевтиняване на акциите и изтриване на повече от 200 млрд. долара от пазарната оценка на компанията.

В сряда стартъпът за електромобили Rivian Automotive набра около 11,9 млрд. долара в най-голямото първично публично предлагане от началото на годината в САЩ, което засили опасенията сред инвеститорите за волатилността при акциите на производителите на електрически превозни средства.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:17 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още