Целта на шведския автомобилен концерн Volvo да продаде 800 000 превозни средства в глобален мащаб до 2020 г. беше помрачена от избухването на пандемията от коронавирус, но бързото възстановяване на сектора през последните 12 месеца отново дава надежди на компанията, че това може да бъде постигнато до края на тази година, съобщава Automotive News Europe.
„Мисля, че ще приключим 2021 г. доста близо до целта (от 800 000 продажби), която си поставихме преди 10 години,“ заяви главният изпълнителен директор на Volvo Хакан Самуелсон.
По неговите думи представянето на Volvo към момента предвещава годишни продажби от около 770 000 превозни средства. Прогнозата на Самуелсон се позовава на продажбите на производителя от втората половина на 2020 г. и първото полугодие на 2021 г., в който период концернът успя да продаде впечатляващите 772 508 автомобила. Това засенчи рекорда от 2019 г. в размер на 705 452 превозни средства.
За да достигне границата от 800 000 продадени автомобила, Volvo ще трябва да продаде 419 243 превозни средства през оставащите месеци до края на тази година.
За да стане това, компанията ще трябва да постигне увеличение на продажбите спрямо втората половина на 2020 г. със 7%, или с 27 492 автомобила.
"Голям растеж"
На въпрос дали пропускането на целта от 800 000 през 2020 г. е разочароващо или мотивиращо, Самуелсон споделя, че е оставил вратичка, когато първоначално е обявил прогнозата, изтъквайки, че това може да бъде постигнато година по-рано или година по-късно.
"Сега изглежда, че това ще се случи година по-късно, но имаме основателна причина за това предвид въздействието на пандемията," посочва Самуелсон. "Така че не съм много разочарован. Честно казано, това е голям растеж", добавя той.
Най-голямата потенциална пречка за постигане на целта, която той вижда, е недостигът на чипове.
"Може да се наложи да намалим програмите си, защото сме горе-долу в същата ситуация като всички останали," споделя още той.
В началото на юли Volvo представи мащабна пътна карта, която ще му помогне да се превърне в производител на електрически автомобили до 2030 г., включително планове за продажба на 600 000 електромобила с батерии към средата на това десетилетие и изграждане на европейска „гигафабрика“ за батерии през 2026 г.
"Нашата цел е да изградим възможно най-безопасните автомобили, като използваме всички налични технологии", заяви Хакан Самуелсон.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате