Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Шофьорите на електромобили Tesla спестяват милиони тонове въглероден диоксид

В своя доклад за устойчивост за 2020 г. концернът посочва, че Model 3 ще премахне т.нар. въглеродна раница, след като бъдат изминати 8600 километра с електромобила

Шофьорите на електромобили Tesla спестяват милиони тонове въглероден диоксид

Снимка: Bloomberg L.P.

Екологичният принос на електромобилите все още се оспорва. Тези превозни средства със сигурност не отделят емисии на въглероден диоксид, докато са в движение, но техните критици посочват, че производството им замърсява околната среда повече, отколкото конвенционалните автомобили.

Пионерът при електромобилите, американският концерн Tesla Inc., естествено, вижда нещата по друг начин. В своя доклад за устойчивост за 2020 г. компанията пише, че Model 3 ще премахне т.нар. въглеродна раница, след като бъдат изминати 8600 километра с електромобила, пише Automobilwoche. 

Още по темата

Взимайки под внимание това, става ясно, че водачите на електрически автомобили Tesla са спестили до момента 5 млн. тона въглеродни емисии.

Tesla се стреми да продължи да подобрява своята екологична ефективност. Батериите, използвани в електромобилите ѝ, са проектирани да разполагат с по-дълъг експлоатационен живот, което премахва нуждата от тяхната смяна дори при Model S, която е на пазара вече девета година.

Наскоро един влогър от YouTube тества своя 8-годишен Model S след изминати 230 000 километра. Електромобилът предложи пробег с едно зареждане от 350 километра, с 14 на сто по-малко, отколкото при покупката му.

В бъдеще батериите ще се рециклират посредством затворен цикъл, като 92% от суровините, които са използвани за тяхното създаване, ще бъдат възстановявани.

Друг важен момент относно екологичните характеристики на електромобилите е сигурността. Спорната система за подпомагане на водача Autopilot предотвратява много инциденти. Преди всичко тя обаче е критикувана заради подвеждането на шофьорите относно нейните функции. Зад редица инциденти с електромобили стои убеждението на потребителите, че въпросната система позволява автономно шофиране без намесата на човека.

През май влиятелното списание Consumer Report обяви, че е променило статуса на Model 3 заради отказа на Tesla да използва радарната технология за своята система за подпомагане на шофьора Autopilot, разчитайки вече единствено на камерите. Списанието признава, че оценката му за Model 3 е спаднала с три пункта от 75, но все пак е достатъчно висока, за да може електромобилът да запази статуса „препоръчан“.

В същото време остава и въпросът с възпламеняването на батериите. Броят на тези инциденти с автомобили на Tesla засега остава малък – вероятността от пожар в конвенционален автомобил е единадесет пъти по-голяма, отколкото в електрическо превозно средство.

Tesla все пак продължава да работи за подобряването на химичния състав на използваните от нея батерии, за да намали допълнително риска от възпламеняване.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Божидарка Чобалигова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Lamborghini чупи рекорди по продажби