Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Ще закъсат ли Mazda и Subaru?

Бързо променящият се автомобилен сектор крие много рискове за по-малките играчи

Ще закъсат ли Mazda и Subaru?

Снимка: Архив, Ройтерс

Двете компании са твърде малки, за да посрещнат сами цената на задаващата се революция, коментира Bloomberg.

Бързо променящият се автомобилен сектор крие много рискове за по-малките играчи като Mazda и Subaru, коментира агенцията. По-рано в петък Nikkei Asian Review съобщи, че и двете японски компании няма да постигнат очакваните резултати през тази година и ще отчетат сериозен спад в приходите.

Донякъде причината е в твърде силната йена, но основният проблем на двете компании е всъщност относително малкият им мащаб, който принудително ограничава разходите им за развойна дейност.

През следващите години, когато се очаква индустрията да претърпи най-бурните технологични промени в историята си, това може да се окаже фатално, отбелязва анализаторът Дейвид Фиклинг.

Все пак Mazda и Fuji Heavy Industries (компанията, която произвежда Subaru) не са съвсем без козове. Mazda има доста ефективни заводи и висока производителност - през миналата година всеки неин служител е генерирал средно 42 000 долара оперативна печалба, което е три пъти повече от Fiat Chrysler и двойно над Honda.

А Fuji HIе абсолютният рекордьор в това отношение с над 145 000 долара печалба на служител - значително повече от другите лидери по този показател BMW (88 300 долара) и Toyota (67 180 долара).

Високата ефективност обаче не може да компенсира липсата на достатъчно развойни средства. Единият вариант е двете компании да потърсят партньорства от типа на това между Nissan и Renault (и, съвсем отскоро, Mitsubishi).

Най-логично би било дори да го потърсят помежду си - умението на Mazda да прави достъпни компактни коли и спортни машини би било отлично допълнение към семейните комбита и SUV на Subaru.

Но има няколко пречки. Първо, японските компании по начало са твърде ревниви към независимостта си. Второ, дори и заедно Mazda иSubaru пак биха останали твърде малки, с годишен капацитет 2,3 милиона автомобила - по-малко от Peugeot и четири пъти под мащабите на Toyota.

Даже и обединени, развойните бюджети на двете компании едва им отреждат десета позиция в света.

Третият и най-сериозен проблем е самата Toyota, която в момента притежава 17-процентов дял във Fuji Heavy Industries. Това участие на глобалния лидер би разубедило другите кандидати за Subaru, а пък самата Toyota все още е твърде заета с интегрирането на Daihatsu.

Както отбелязва Bloomberg, това е обратната страна при високата норма на печалба - често тя е резултат на по-малкия инвестиран капитал. Но за да не изостанат фатално в следващата автомобилна революция, Mazda и Subaruще трябва да променят това.

Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg

По статията работиха: автор Диян Пенев, редактор Веселина Василева
Още по темата: Новини

Последни новини

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Луксозните автомобилни компании продължават да изпитват затруднения в Индия