Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

След Toyota и Volkswagen спря работата в свой завод в Китай заради коронавируса

Прекъсването в завода на Volkswagen ще се отрази върху производството на хибридни модели като Tayron X и Tayron, както и на Audi Q3

След Toyota и Volkswagen спря работата в свой завод в Китай заради коронавируса

Снимка: Bloomberg L.P.

Новите огнища на коронавирус в Китай създават допълнително главоболие за автомобилните производители на фона на продължаващите проблеми с недостига на компоненти, съобщава Bloomberg.

Управлявана от съвместното предприятие на Volkswagen AG и FAW Group фабрика прекрати работа на фона на тези затруднения. Доставчик на скоростни кутии, подкрепен от германската група, също е преустановил операции.

Volkswagen се превръща в поредната жертва на новата Covid вълна в Китай, където по-рано японският автомобилен концерн Toyota Motor Corp. спря работата в свое съоръжение. 

Още по темата

Прекъсването в завода на Volkswagen ще се отрази върху производството на хибридни модели като Tayron X и Tayron, както и на Audi Q3, съобщават от компанията.

Компанията, която е тествала всички служители два пъти тази седмица за коронавирус, очаква да възобнови производство „много скоро“ и да навакса изгубените обеми.

„Основният приоритет остава здравето на нашите служители“, изтъкват от германския концерн. Volkswagen разполага с около 8000 служители в Тиендзин.

Заводът на Toyota в Китай произвежда около 500 хил. автомобила годишно, включително популярни модели като седана Corolla и Rav4 SUV.

Пристанищният град Тиендзин с население от 14 милиона души, който е и основен производствен център за чуждестранни фирми, се намира само на 30 минути с влак от Пекин и е в непосредствена близост до провинция Хъбей, която ще е домакин на състезанията по повечето спортове по време на Зимните олимпийски игри следващия месец.

Местните власти наложиха задължителни тестове, за да се опитат да елиминират огнището, тъй като Китай продължава да се придържа към строгата си политика „Без коронавирус”.

В сряда германският производител обяви, че продажбите му за 2021 г. се понижават до най-ниското си ниво от 10 години насам, достигайки едва 8,9 млн. броя . Обемът е по-малък дори от отчетените през 2020 г. 9,3 млн. превозни средства, когато светът беше скован от появата на коронавируса.

„2021 г. беше много трудна поради недостига на полупроводници в световен мащаб", заяви в сряда ръководителят на продажбите на Volkswagen Кристиан Далхайм, коментирайки резултатите за продажбите през миналата година. Той заяви, че фактът, че VW Group е удвоила дела на продадените изцяло електрически превозни средства (BEV) през последните 12 месеца от 2,5 на 5,1%, е доказателство, че „сме на прав път". 

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Надзорният съвет на VW изисква по-амбициозна софтуерна стратегия