IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

SSAB си партнира с Mercedes в производството на "зелена" стомана за автомобили

Първите прототипи на автомобилна каросерия със стомана, произведена без изкопаеми горива, трябва да се появят още през следващата година

14:33 | 01.09.21 г.
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

Шведският производител на стомана SSAB заяви, че си партнира с луксозната автомобилна марка Mercedes-Benz, собственост на германския концерн Daimler AG, за разработването на стомана без използването на изкопаеми горива, която да се вложи в производството на превозни средства. Първите прототипи на автомобилна каросерия са планирани за следващата година, съобщава Ройтерс. 

SSAB планира да достави на пазара "зелената" стомана в търговски мащаб през 2026 г., като използва системата HYBRIT, за да замени коксовите въглища, традиционно използвани в производството на стомана при обработката на руда, заедно с електричество и водород.

Съвместното предприятие за "зелена" стомана HYBRIT (Hydrogen Breakthrough Ironmaking Technology) е създадено и притежавано от SSAB, шведското държавно дружество Vattenfall и шведската миннодобивна компания LKAB.

Mercedes-Benz очаква, че до 2039 г. новият му автопарк от леки коли ще бъде въглеродно неутрален по цялата верига на стойност.

През юни SSAB обяви, че съвместно с Volvo Cars е успяла да произведе „първата в света стомана без изкопаеми горива“ посредством HYBRIT.

„Първата стомана без фосилни горива е пробив не само за SSAB, това е доказателство, че е възможно да се направи преходът и значително да се намали глобалният въглероден отпечатък от стоманената индустрия“, коментира Мартин Линдквист, президент и главен изпълнителен директор на SSAB.

Стоманопроизводството е един от многобройните индустриални процеси, които са узрели за подобрения от гледна точка на въглеродни емисии и други показатели, свързани с устойчивостта.

Предизвикателството обаче е голямо.

По данни на Международната агенция за енергия (МАЕ) производството на желязо и стомана е отговорно за 2,6 гигатона директни въглеродни емисии всяка година. През 2019 г. цифрата беше по-висока, отколкото директните емисии от производството на цимент и химикали.

МАЕ допълва, че стоманената индустрия е „най-големият индустриален потребител на въглища, който осигурява около 75% от търсенето на енергия“.

HYBRIT не е единственият проект, целящ да смекчи последиците от производството на стомана. Друг проект, H2 Green Steel, планира изграждането на инсталация за производство на стомана в северната част на Швеция, която ще бъде захранвана от „зелен“ водороден завод. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:13 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още