IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Стартъп от Силициевата долина ще изгражда с Isuzu автономни камиони за доставка

Сред клиентите на Gatik изпъкват имената на Walmart и Loblaw

10:39 | 06.04.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Kiyoshi Ota/Bloomberg</em></p>

Снимка: Kiyoshi Ota/Bloomberg

Базираният в Силициевата долина стартъп за автономни технологии Gatik и Isuzu North America Corp., подразделение на японската Isuzu Motors Ltd., обявиха, че ще работят заедно за изграждането на автономни камиони за доставка, които Gatik ще използва, за да обслужва своите клиенти на дребно. 

Gatik, която работи с Walmart Inc. в Арканзас и Луизиана и с Loblaw Companies Ltd. в Канада, за да доставя стоки до техните търговски обекти, използвайки автономни камиони, отбеляза значителен растеж на бизнеса, тъй като пандемията увеличи продажбите при хранителните стоки, съобщава Ройтерс.

„Това, което мога да споделя, е, че приходите ни са в милиони (долари). Така че това не е безплатна услуга, която предлагаме “, посочва съоснователят и главен изпълнителен директор на стартъпа Гаутам Наранг. Той добавя, че бизнес моделът на Gatik засега е свързан с това компанията да бъде доставчик на услуги за търговци на дребно, като използва автономна технология вместо да продава тази технология на автомобилните производители.

Компаниите за автономни камиони, особено онези, които използват големи тежкотоварни превозни средства, за да транспортират стоки от склад до склад, все по-често привличат вниманието на инвеститорите, желаещи да се възползват от нововъзникващите технологии. И все пак технологията остава далеч от пълното премахване на човешкия фактор зад волана.

Наранг изтъква, че Gatik и Walmart планират да изпробват технологията без шофьори при доставка на стоки в Арканзас по-късно тази година.

„Всъщност се обърнахме към щатската комисия за магистралите в Арканзас, за да получим одобрение за премахването на шофьора“, признава той.

Gatik, която досега е успяла да набере близо 30 млн. долара, заяви, че нейните камиони са собственост на голям оператор, който все още не е разкрит. Досега компанията използва шасито на Ford Transit за своите превозни средства.

Сътрудничеството между Isuzu и Gatik е ограничено до САЩ и Канада, като според споразумението Isuzu ще осигури инженерна подкрепа на Gatik за преоборудването на нейните камиони, споделя Шон Скинър, ръководител на търговското подразделение на Isuzu за камиони в тези две страни.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:46 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още