Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Stellantis: Електрификацията бе избрана от политиците, не от бранша

ЕС планира постепенно да премахне бензиновите и дизеловите коли, но Карлос Таварес вижда по-евтини и по-бързи начини за намаляване на въглеродните емисии

Stellantis: Електрификацията бе избрана от политиците, не от бранша

Ръководителят на Stellantis Карлос Таварес. Снимка: Marlene Awaad/Bloomberg

Стратегията на Европейската комисия (ЕК) за постепенно премахване на колите с двигатели с вътрешно горене в полза на електрическите превозни средства е политически избор, който носи екологични и социални рискове, заяви изпълнителният директор на Stellantis Карлос Таварес в интервю за вестниците Les Echos, Handelsblatt, Corriere della Sera и El Mundo. 

Още по темата

След сливането на Fiat Chrysler с PSA Group през януари 2021 г. Таварес начерта план за електрификация на стойност 30 млрд. евро, който помогна на акциите на Stellantis да поскъпнат с повече от 60% в рамките на година.

„Това, което е ясно, е, че електрификацията е технология, избрана от политиците, а не от индустрията“, заяви той, цитиран от Automotive News Europe.

Таварес добави, че има по-евтини и по-бързи начини за намаляване на въглеродните емисии.

„Предвид сегашния европейски енергиен микс електрическата кола трябва да измине 70 000 километра, за да компенсира въглеродния отпечатък от производството на батерията и да започне да наваксва спрямо един лек хибриден автомобил, който струва наполовина по-малко от електромобила”, подчертава шефът на Stellantis, която приключи годината на второ място по пазарен дял в Европа след Volkswagen Group.

Според него забраната за превозни средства с двигатели с вътрешно горене, която ще влезе в сила през 2035 г. в Европа, означава, че производителите на автомобили трябва да започнат бързо да трансформират своите заводи и вериги на доставка.

„Бруталността на тази промяна създава социален риск“, категоричен е Таварес.

В подробно интервю, което засяга различните предизвикателства, пред които е изправен Stellantis, той също коментира и обещанието си да не затваря заводи в Европа.

„Като цяло държа на обещанията, които давам, но също така трябва да останем конкурентоспособни“, допълва Таварес, визирайки по-специално производствените разходи в Италия, които са „значително по-високи, понякога двойно повече, от тези в заводите в други европейски страни“, главно поради "прекомерните" цени на енергията.

Stellantis ще обяви нов дългосрочен стратегически план на 1 март.

 

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

0
 
3
 
1
преди 3 месеца
Мен това ме притеснява.Доста съм скептичен към всичко,което е резултат от правителствена намеса.

Още от Новини
Русия може да ускори прехода на автоконцерните от паладий към платина