Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Stellantis и Foxconn обявяват стратегическо партньорство за електромобили

Инициативата ще бъде представена в конферентен разговор с участието на изпълнителния директор на Stellantis Карлос Таварес и председателя на Foxconn Лю Янг

Stellantis и Foxconn обявяват стратегическо партньорство за електромобили

Снимка: Giuliano Berti/Bloombergс

Fiat Chrysler Automobiles, част от сформираната през януари автомобилна група Stellantis, заяви че ще създаде съвместно предприятие с Hon Hai Precision Industry, компанията-майка на Foxconn, за производство на електрически автомобили и разработване на свързани автомобили, с първоначален фокус върху китайския пазар, съобщава Automotive News.

Финализирането на идеята беше отложено заради сливането между FCA и PSA Group.

Двете компании ще проведат конферентен разговор във вторник (18 май), за да представят партньорството си, като сред участниците ще бъдат главният изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес и председателят на Foxconn Лю Янг. 

Още по темата

Когато Foxconn и Fiat Chrysler представиха сътрудничеството си преди година, Лю посочи, че Hon Hai ще контролира проектирането, компонентите и управлението на веригата на доставки на съвместното предприятие. Новото партньорство може да се фокусира първоначално върху сътрудничество върху интелигентния интериор или върху цифровите услуги в автомобила.

През октомври Hon Hai представи първото си шаси за електрически превозни средства, както и софтуерна платформа, целяща да помогне на производителите на електромобили да пускат на пазара по-бързо своите нови модели.

Компанията също така очерта планове за пускане на твърдотелна батерия до 2024 г. Впоследствие тя подписа договори с китайския стартъп Byton и базираната в САЩ Fisker. Проектът между Foxconn и Fisker, известен като Project PEAR, предвижда стартиране на производството в САЩ до четвъртото тримесечие на 2023 г. Компаниите заявиха, че обмислят множество обекти по целия свят, за да поддържат евентуален глобален производствен капацитет от 250 хил. автомобила годишно.

Hon Hai е особено популярна в Китай, което може да помогне на Stellantis да подобри слабите си позиции на най-големия автомобилен пазар в света. Автомобилният производител е генерирал по-малко от 3 процента от приходите си от Азиатско-Тихоокеанския регион през миналата година.

През януари Foxconn и китайският автомобилен концерн Zhejiang Geely Holding Group заявиха, че си сътрудничат като подизпълнители за автомобилните производители. Те посочиха, че водят преговори за предоставяне на услуги за производство на компанията за електрически превозни средства Faraday Future.

Foxconn за първи път разкри плановете си за сглобяване на електрически превозни средства за автомобилните производители миналия октомври. Компанията си е поставила за цел да спечели 10% дял от глобалния пазар на електромобили между 2025 и 2027 г.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Автомобилният сектор променя стратегията си за запасите заради дефицита на чипове