Автомобилният концерн Stellantis NV повиши значително прогнозата си за целогодишната възвръщаемост, тъй като силното търсене на автомобили и покачването на цените в индустрията помогнаха на компанията да представи финансов отчет, който надминава очакванията на анализаторите, съобщава Bloomberg.
Маржът на оперативната печалба се очаква да достигне около 10% през 2021 г., посочват от Stellantis, която беше формирана след сливането между PSA Group и Fiat Chrysler през януари. За първите шест месеца концернът отбелязва възвръщаемост от 11,4%.
Приходите от продажби на компанията достигат 72,610 млрд. евро, като нетната ѝ печалба възлиза на 5,8 млрд. евро. Паричните оперативни потоци са изчислени на 5,615 млрд. евро. Коригираната оперативна печалба достига 8,62 млрд. евро.
Stellantis и конкурентите ѝ повишиха цените на своите продукти, залагайки на автомобилите с по-висок марж през последните месеци на фона на глобалния недостиг на полупроводници. Проблемите с веригите на доставка изтриват около 700 хил. автомобила от производството на концерна през първото полугодие, като се очаква негативното въздействие на дефицита да се задържи и през останалата част на годината, предупреждава главният финансов директор на Stellantis Ричард Палмър.
„Това беше много силно тримесечие“, изтъква той. Компанията очаква ситуацията с чиповете през третото тримесечие да бъде подобна с тази от предходните три месеца и потенциално да се подобри към края на годината.
Stellantis
Северна Америка се оказа най-силният пазар за Stellantis през първото полугодие, където особено добре се представят марката Jeep и пикапите с логото на Ram. Приходите от региона нарастват с 42% до 32,4 млрд. евро, като маржът на Stellantis там достига 16,1%.
Stellantis повиши перспективите си за продажбите на американския пазар до 10% ръст за тази година от 8% преди това и повтори, че очаква 10-процентно разширение в Европа.
Главният изпълнителен директор на автомобилния производител Карлос Таварес представи миналия месец план за инвестиране на 30 млрд. евро в електрически автомобили и софтуер. Stellantis ще премине към електрическа мобилност първо в Европа, която прие стратегия за постепенно премахване на двигателите с вътрешно горене до 2035 г.
Stellantis не отчита тримесечни финансови данни. Най-големите конкуренти на концерна в Европа също представиха оптимистични резултати, като германската група Volkswagen AG повиши перспективата си за годишната възвръщаемост, позовавайки се на процъфтяващото търсене на премиум моделите на Porsche и Audi.
Френската Renault също отчете печалба за първото полугодие.
В премиум категорията Daimler AG обяви двуцифрен марж на печалбата на своето звено за автомобили и микробуси за третото тримесечие, докато BMW надмина пазарните прогнози относно печалбата.
В САЩ Ford Motor Co. отчете изненадваща печалба за второто тримесечие, а General Motors Co. трябва да представи своя отчет в сряда.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате