Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Stellantis залага на софтуера, за да увеличи приходите с около 20 млрд. евро

Планът на групата трябва почти да утрои броя на превозните средства, които ще генерират приходи от софтуер, до 34 млн. автомобила

Stellantis залага на софтуера, за да увеличи приходите с около 20 млрд. евро

Снимка: Bloomberg L.P.

Автомобилният производител Stellantis NV ще разчита на партньорства с Foxconn Technology Group, Waymo и BMW AG, за да генерира около 20 млрд. евро допълнителни приходи от софтуерно управлявани функции в своите превозни средства до края на десетилетието, съобщава Bloomberg.

Собственикът на марките Jeep, Chrysler и Fiat разширява съществуващите договори с Foxconn, която сглобява iPhonе на Apple Inc., и със звеното на Alphabet Inc. за технологии за автономно задвижване, за да изгради три нови платформи за електромобили до 2024 г.

Този ход почти ще утрои броя на превозните средства на групата, които ще могат да генерират приходи от софтуер, до 34 млн. автомобила. 

Още по темата

„Не искаме да правим всичко сами“, споделя Ив Бонефонт, главен софтуерен директор на Stellantis по време на брифинг. "Ще действаме по-добре с партньори“, добавя той.

Компанията също така планира да увеличи броя на софтуерните инженери до 4500 както чрез наемане, така и чрез специална академия за преквалификация на персонала. С помощта на Foxconn автомобилният производител създава предприятие за съвместно проектиране на чипове.

Под натиск

Stellantis следва конкуренти като Volkswagen AG в разширяването на мащаба на вече обявените планове за електрификация на автомобилите, доставките на батерии и софтуер, докато автомобилната индустрия се подготвя да премине през дълбоки промени в начина на производство и експлоатация на превозните средства. Създаден през януари след сливането между Fiat Chrysler и PSA Group, големият автомобилен производител също е подложен на натиск да заложи на амбициозните съкращения на разходите, представени като част от сделката.

Фокусът на Stellantis върху приходите от софтуер и актуализации на услуги като навигационни системи и поддръжка показва как компютърният код бързо се превръща в следващото бойно поле в автомобилната индустрия. До 2030 г. повече от една пета от приходите от автомобили ще идват именно от софтуер, сочат изчисления на консултантската компания Capgemini SE.

Stellantis потвърди своя план да инвестира 30 милиарда евро до средата на десетилетието за електрификация и софтуер.

Volkswagen създаде самостоятелен софтуерен бизнес, наречен Cariad, за да съсредоточи своите усилия в тази област, въпреки че претърпя редица неуспехи при стартирането. Ford привлече ветеран от Tesla Inc. и Apple, за да подкрепи стремежа на американския концерн към дигитализация, докато отделът за научноизследователска и развойна дейност на Toyota Motor Corp. подготвя операционна система с безжични актуализации на софтуера.

„Наистина виждаме софтуера като възможност за растеж, нещо, което може да ни осигури огромна разлика“, изтъква Бонефонт, добавяйки, че актуализациите, които ще могат да се извършват на всяко тримесечие, ще увеличат маржа на печалбата.

Постигнатото по-рано тази година споразумение между Stellantis и Foxconn ще бъде разширено до разработването на четири семейства чипове, за да се опрости веригата на доставки. В същото време Stellantis и Waymo ще започнат да работят върху автономни търговски превозни средства.

Партньорството с BMW датира от 2017 г., когато е подписан договор между германската група и Fiat Chrysler за разработване на платформа за автономни превозни средства. Двете компании ще разработят една от трите архитектури, представени от Stellantis миналата седмица.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Доклад: Великобритания трябва да въведе закон за автономните превозни средства