Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Съдът на ЕС се произнесе във вреда на VW по дизеловия скандал

Решението може да има последици и за други автомобилни производители

Съдът на ЕС се произнесе във вреда на VW по дизеловия скандал

Снимка: Bloomberg LP

Използването от Volkswagen на технология, която й помогна да заобиколи тестовете за замърсяване от дизеловите двигатели, е нарушила правилата на Европейския съюз, съобщи Съдът на ЕС в поредния епизод от скандала, който струва на най-големия автомобилен производител в света над 30 млрд. евро (36,7 млрд. долара), предава Bloomberg.

Инсталирането на т. нар. осуетяващо устройство не може да бъде оправдано от факта, че „допринася за предотвратяването на застаряването или блокирането на двигателя“, съобщи Съдът на ЕС, чиито решения са обвързващи.

Такъв софтуер „трябва да позволява на двигателя да бъде защитен срещу внезапна или извънредна повреда“ и „само тези непосредствени рискове от повреда, които повишават конкретна опасност при управлението на автомобила“, може да оправдаят употребата му, счете съдът.

Още по темата
Решението може да има по-широки последици отвъд VW, тъй като функциите на двигателя, известни като термални прозорци, които понижават контрола върху замърсяването, когато температурите са ниски, за да защитят компонентите, са използвани в цялата индустрия.

Редица автомобилни производители сега може да бъдат изправени пред рекордни връщания на коли в заводите и съдебни дела, коментира германският адвокат Клаус Голденщайн. Националните съдилища трябва да направят преглед на законността на технологиите, използвани от отделни производители, и трябва да вземат предвид „защитаващото потребителите“ решение на Съда на ЕС, допълни той.

Решението беше взето в момент, когато VW продължава да бъде мишена на вълна от дела, заведени от инвеститори, наред с искове от шофьори, чиито коли може да са изгубили стойността си, след като манипулацията беше разкрита от американски регулатори през септември 2015 г.

През април британски съд постанови при един от най-големите колективни искове в страната, че VW е използвала осуетяващо устройство. Решението позволява на 91 хил. клиенти да продължат с колективен иск срещу автомобилната компания.

В отделно решение Съдът на ЕС постанови през юли, че собственици на автомобили на VW, които са засегнати от скандала, може да съдят автомобилната компания заради манипулиране на дизеловите емисии във всяка от 27-те страни членки на ЕС, откривайки път за искове навсякъде, където живее собственик на автомобил.

По статията работи: Божидарка Чобалигова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Електромобилите са двигателят на растежа на автомобилния пазар в Китай