Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Съюзът Volkswagen и Ford - пример за баланс и равенство

Двата производителя очакват еднакви ползи въпреки разликите в обема на продажбите и печалбата

Съюзът Volkswagen и Ford - пример за баланс и равенство

Снимка: motor.com

Ръководството на Volkswagen Group очаква стратегическото партньорство с Ford Motor Co. да бъде напълно равнопоставено, като да донесе еднакви ползи и на двата производителя. Това няма да се промени и въпреки факта, че германците произвеждат и продават два пъти повече автомобили от американския си конкурент.

Двата производителя още през юни обявиха, че обмислят създаването на съюз за развитие и производство, който ще включва леки транспортни средстда и ще укрепи цялостната конкуретноспособност на компаниите. Според новия шеф на отдела за лекотоварни автомобили във Volkswagen – Томас Седран, предстоящата сделка ще гарантира, че двете страни ще се възползват еднакво.

„Когато финализираме този алианс, той ще бъде напълно балансиран. Няма да има старши или младши партньор в него. Двете компании ще си сътрудничат и ще извличат еднакви ползи. Може да има години, в които да се появи разлика в обема на произвежданата продукция, но общата сума ще бъде еднаква”, обясни пред  Automotive News Europe Седран, който е в основата на проекта за създаване на подобен съюз.

От гледна точка на числата Volkswagen доминира над Ford. През 2017 г. групата е продала 10,7 млн. нови автомобила в цял свят, като отчита приходи от 268 млрд. долара. На свой ред Ford записа 6,6 млн. нови автомобила и приходи за 156 млрд. долара Именно подобни несъответствия провалиха подобни съюзи в миналото. Пример за това е сътрудничеството между Volkswagen и Suzuki, което струва доста на японците, преди те да успеят да си върнат 20-те процента от акциите, продадени на германците.

В момента пазарната капитализация на Volkswagen е два пъти по-висока от тази на Ford. Германците обаче вярват, че в средносрочен план сделката ще генерира 464 млн. долара годишна брутна печалба за двете страни, като първоначално усилията ще бъдат съсредоточени въху разработката на леки товарни превозни средства като ванове и малки камиони.

Какви проекти планират двете компании в рамките на сътрудничеството - четете в Automedia.bg

По статията работиха: Automedia.bg, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Nissan Motor Co отстрани Гон от директорския пост*