Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Tesla планира да стане глобален играч на автомобилния пазар чрез своя завод в Китай

До края на годината производственият център ще премине изцяло на местни компоненти, за да свие допълнително цените на електромобилите

Tesla планира да стане глобален играч на автомобилния пазар чрез своя завод в Китай

Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск по време на церемонията в Шанхай. Снимка: Ройтерс

Американският производител на електрически превозни средства Tesla Inc. даде старт на производствената дейност на своя завод в Китай, отбелязвайки голяма крачка по отношение на целта на изпълнителния директор Илон Мъск да превърне автомобилите, задвижвани с чиста енергия, в доминиращ фактор на глобалния пазар, пише Bloomberg.

Мъск беше основно действащо лице по време на церемонията, бележеща старта на доставките на автомобили, произведени в завода край Шанхай. Това е първият производствен център на Tesla извън САЩ, като концернът представи пред публиката своя първи седан Model 3, произведен в Китай. Технически, доставките започнаха още през изминалата седмица, но те бяха ограничени единствено до служители на предприятието. 

Още по темата

Местното производство може да помогне на Мъск да изгради стабилна позиция на компанията в най-големия автомобилен пазар в света. Tesla навлиза в Китай с цени на своите продукти, които не са много по-високи от тези на местните производители като NIO Inc. и Xpeng Motors, като в същото време подбива цените на гиганти като BMW AG и Daimler AG.

Мъск също така представи кросоувъра Model Y, специално предназначен за китайския пазар, посочвайки, че търсенето на това превозно средство вероятно ще засенчи останалите модели на компанията взети заедно.

Китайският завод на Tesla, който беше завършен за рекордно кратко време, се възприема като трамплин от Мъск за неговия бизнес с електромобили, който може да превърне американския концерн в истински глобален производител.

През ноември Tesla обяви своите планове да изгради завод в автомобилното сърце на Германия, за да покрие нарастващото търсене на електрически превозни средства в Европа.

Компанията на Мъск, кръстена на починалия преди 77 години физик и изобретател Никола Тесла, сега ще трябва да избегне проблемите, с които се сблъска при своя завод в Калифорния. След като доста пъти се размина със своите амбициозни цели относно производствените срокове, Tesla изгоря с милиарди долари, стигайки до момент, когато седмици наред дружеството не разполагаше с достатъчно финансови средства.

В последно време Tesla стабилизира своето състояние, след като изненада с тримесечен ръст на печалбата в края на октомври. Компанията успя да надмине по продажби своите конкуренти, а заводът в Китай вече сглобява по над 1000 автомобила на седмица, като целта е броят им да се удвои през следващата година.

От концерна заявиха, че планират да увеличат производството в предприятието край Шанхай до 150 хил. броя на година, или 3 хил. автомобила за седмица, когато бъде завършена първа фаза от разширяването на капацитета на производствения център. Tesla цели да увеличи този капацитет през следващите фази до 500 хил. броя годишно, въпреки че остава неясно как точно може да стане това.

Заводът край Шанхай беше изграден за кратко време, след като в началото на 2019 г. беше направена първата копка. Построяването на производствения център на Tesla край Рино, Невада, отне двойно повече време.

По време на церемонията в новия завод на Tesla присъстваха редица китайски правителствени представители. Събитието уважи кметът на Шанхай Ин Юн, както и заместник-главният секретар на местното правителство Джу Джъсун.

От своя страна заместник-кметът на Шанхай У Цин заяви пред публиката, че до този момент никоя друга чуждестранната автомобилна компания не е откривала в Китай толкова голям производствен център.

Произведените в този завод коли на Tesla също така бяха включени през декември в списъка с превозни средства, отговарящи на изискванията за освобождаване от 10-процентния данък за покупка в Китай, като същевременно купувачите на тези автомобили могат да се възползват от държавна субсидия в размер на 24 750 юана (3560 долара) за превозно средство.

Именно тези субсидии помогнаха на Tesla да съкрати цените на своите продукти, като дружеството обяви преди седмица, че стартовите цени на Model 3 са понижени с 9% до 299 050 юана от 323 800 юана.

Тези цени обаче могат да паднат още, посочват хора, запознати с темата. Според тях Tesla обмисля допълнително свиване на цените на седаните чрез използване на произведени в Китай компоненти, което би намалило производствените разходи. В момента около 30% от частите, използвани в завода в Шанхай, идват от местни производители, като Tesla предвижда да премине на 100% местни компоненти до края на 2020 г.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Петър Нейков

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Tesla обяви сплит на акциите, курсът се изстреля нагоре