Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Tesla се отказва от плановете за по-ранен рестарт на фабриките си

След актуализация на софтуера автомобилите на концерна вече могат да разпознават светофари и стоп знаци и да реагират на тях

Tesla се отказва от плановете за по-ранен рестарт на фабриките си

Снимка: Jason Alden/Bloomberg

Американският производител на електрически автомобили Tesla Inc. се отказа от плановете си да рестартира производството в автомобилния си завод във Фремонт, Калифорния, по-късно тази седмица. Поради свързаните с коронавируса усложнения служителите може да не могат да започнат работа отново до края на май. Заводът на Tesla в Китай, от друга страна, работи шест дни в седмицата.

Регионалният здравен инспектор на окръг Аламеда, Калифорния - където се намира фабриката на Tesla - и шестима нейни колеги в близките райони, заявиха в изявление в понеделник, че ще издадат преработени заповеди по-късно тази седмица, които до голяма степен запазват текущите ограничения. Сегашните заповеди изтичат на 3 май.

Tesla няма търпение да отвори отново, след като се сблъска с властите в щата и град Фремонт миналия месец за това дали представлява основен бизнес и може ли да остане отворен въпреки ограниченията. Компанията се отказа и сега от подобен план, след като тази седмица само някои работници са се върнали в завода, и се насочи към плана за връщането им обратно на 4 май.

Ръководителят на отдела за боядисване е заявил на служителите си в неделя в имейл, видян от Bloomberg News, че няма нужда да идват на работа тази седмица във фабриката на Tesla във Фремонт, Калифорния. Компанията каза по-рано на някои работници в операциите за боядисване и щамповане да се върнат на работа на 29 април.

Не е ясно дали избрани работници в други части на предприятието все още ще трябва да се върнат тази седмица. Представители на Tesla не са коментирали темата пред агенцията.

Tesla има около 20 000 служители в района на Залива. Приблизително половината работят във фабриката във Фремонт, а други са разпределени между централата в Пало Алто, различни офиси и шоуруми в целия регион и няколко заводи в Латроп. Преди да се съгласи да прекрати производството миналия месец, компанията се договори да поддържа основни операции с около 2500 служители.

Още по темата

Заповедта за оставане у дома в района на Залива, обявена на 16 март, беше от най-ранните в САЩ. Разпореждането в окръг Аламеда „изглежда работи, но ние не искаме да рискуваме да възстановим всички ежедневни дейности твърде скоро“, заяви в съобщение миналата седмица Нийту Балрам, говорител на здравното ведомство на окръга.

В предприятието се произвежда всеки от ключовите за Tesla модели, сред които са Model 3, Model X, Model S и Model Y. Анализаторите от финансовата компания Credit Suisse изчисляват, че затварянето на фабриката е довело до изтриването на 300 млн. долара на седмица.

В момента продължава дебатът кога точно ще е безопасно автомобилните компании да отворят отново заводите си, но засега индустрията е разделена. Автопроизводителите Toyota, Volkswagen и Hyundai настояват да отворят предприятията си в началото на следващия месец, но някои синдикати предупреждават, че това би било твърде рано и представлява риск за служителите.

Разпознаване на знаци и светофари

От компанията на Илон Мъск обаче имат и добра новина: след актуализация на софтуера автомобилите на Tesla вече могат да разпознават светофари и стоп знаци и да реагират на тях, предава Techcrunch.

Актуализацията на софтуера беше достъпна за част от собствениците на Tesla, някои от които публикуваха видеоклипове с новата възможност. Сега автопроизводителят разширява още повече актуализацията на софтуера (2020.12.6) към по-широката флотилия на превозни средства.

Днес функцията не е налична във всяко превозно средство на Tesla. Превозните средства трябва да бъдат оборудвани с най-новия хардуерен пакет Hardware 3 и изцяло опционалния пакет за автопилот, който компанията предлага на пазара като „напълно автономно шофиране“.

Функцията, наречена Traffic Light and Stop Sign Control, е проектирана така, че да позволява на автомобилите да разпознават и реагират на светофари и стоп знаци.

Трябва да се уточни, че превозните средства на Tesla не се движат самостоятелно и тази функция има своите граници. Функцията забавя правилно оборудваните автомобили на Tesla до знак стоп, когато се използва „круиз контрол, съобразен с трафика“ или „Autosteer“. Автомобилът ще забави на всички открити светофари, включително на зелена светлина, мигаща жълта и изключена светлина, става ясно от бележките на изданието на софтуера.

Когато превозното средство се приближава до кръстовище, известие ще сигнализира намерението колата да се забави. След това автомобилът ще започне да забавя скоростта и да спира на червената линия, показана на визуализацията на централния дисплей.

DragTimes тества и сподели видеоклип на бета версия на функцията (публикувана по-долу).

Собствениците трябва да изключат автопилота или ръчно да натиснат педала на газта, за да продължат през стоп линията. Tesla пояснява, че функцията е създадена с цел да бъде консервативна в действията си в началото. Собствениците ще забележат, че тя ще се забавя често и няма да се опитва да завие през кръстовища. „С течение на времето функцията ще контролира превозното средство по-естествено“, пише компанията в бележките си.

Актуализацията на софтуера също така подобри визуализацията на шофирането, която се показва в автомобила. На екрана сега се появяват допълнителни обекти като светофари, стоп знаци и избрана пътна маркировка.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Nissan планира да обнови около 70% от предлаганите към момента модели автомобили