Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Tesla ще използва литиево-желязо-фосфатни батерии за своите по-евтини модели

Батериите с никел и кобалт ще продължат да бъдат използвани при електромобилите на концерна с по-голям пробег и по-мощен двигател

Tesla ще използва литиево-желязо-фосфатни батерии за своите по-евтини модели

Снимка: Bloomberg L.P.

Американският автомобилен концерн Tesla Inc. ще започне да използва за оборудване на своите електрически модели по-евтините литиево-желязо-фосфатни батерии (LFP) в световен мащаб, изоставяйки технологията, с която захранва в момента голяма част от превозните си средства, тъй като цените на основните метали продължават да растат, съобщава Bloomberg.

Преминаването на Tesla към LFP батерии се отнася за превозните средства на компанията със стандартен пробег. Концернът потвърждава стратегия си, обявена още миналата година, за използване на по-евтини компоненти при модели, предлагани на по-ниска цена. 

По-голямата част от автомобилната индустрия разчита на никела и кобалта при разработването и употребата на литиево-йонни батерии за повишаване на производителността на електрическите автомобили. И все пак доставките на двата метала остават ограничени, а етичните проблеми, свързани с естеството на добива, отдавна съпътстват работата в кобалтовите мини в Демократична република Конго, най-големият доставчик на този ресурс в глобален план.

Още по темата

Никелът, който допринася за мощността и пробега при превозното средство, буди множество опасения относно сигурността на фона на твърденията, че този метал увеличава риска от възпламеняване на батерията.

По-високите цени на никела в момента оказват влияние върху производството на клетки на батерии, според главния финансов директор на Tesla Зак Къркхорн. „Някои от тези разходи се прехвърлят към нас“, споделя той по време на представянето на последния тримесечен отчет на компанията.

Tesla използва LFP батерии в Китай, доставяни от Contemporary Amperex Technology Co. (CATL), най-големият производител на батерии в света. Въпреки че на тези батерии, които са по-евтини и по-стабилни от кобалтово-никеловите алтернативи, в миналото им е липсвала висока енергийна плътност, ключов фактор за електрическите автомобили, това вече се променя.

CATL използва методи за постигане на по-добра производителност при компонентите, наред със стартъпи като Novi, базираната в Мичиган Our Next Energy, която спечели подкрепата от Breakthrough Energy Ventures на Бил Гейтс. Този технологичен напредък означава, че батериите ще стават все по-достъпни при повечето обикновени електрически модели на пазара.

В „Деня на батерията“ на Tesla Илон Мъск посочи, че компанията може да се обърне към LFP батериите за своите по-евтини модели, докато за превозните средства, предлагащи повече екстри, концернът ще използва литиево-манганови батерии, както и такива с високо съдържание на никел за камиона Semi и пикапа Cybertruck.

Изглежда, че Мъск е „много загрижен, когато разглежда дългосрочните доставки на никел и до известна степен на кобалта и не вижда ясно решение как да увеличим производството на тези минерали навреме, за да гарантираме ценова стабилност“, изтъква Джим Грийнбъргър, изпълнителен директор на NAATBatt, търговска асоциация с нестопанска цел за батерии в Северна Америка.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (3)

1
 
1
 
3
Pyramid до: ing5rov
преди 1 месец
Па колко му е. Фарисеи, сър.
2
 
2
 
2
ing5rov до: Императорът
преди 1 месец
зелените фарисеи да изтропат нещо за фосфатните батерии ... колко са "еко" ...
4
 
3
 
1
преди 1 месец
Както вървят цените на суровините - нагоре-нагоре-нагоре - и се оформя дефицит, в един момент ще правите флинтстоун-мобили. Може и каруци.

Още от Новини
Daimler и Stellantis инвестират в производител на твърдотелни батерии