Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Tesla ще ползва пари в брой и акции, за да плати мартенския си дълг

Според Bloomberg това е доказателство, че компанията е напът да постигне рентабилност

Tesla ще ползва пари в брой и акции, за да плати мартенския си дълг

Снимка: Ройтерс

Американският пионер на пазара на електрически автомобили Tesla Inc ще плати с микс от 50 на 50 акции и парични средства на притежателите на облигациите, които имат падеж през март, ако изберат да конвертират дълга, съобщи Bloomberg в четвъртък, позовавайки се на копие от известието за сетълмент.

Още по темата

Tesla има конвертируеми основни облигации, които трябва да бъдат платени през март. Към септември 2018 г. компанията има неизплатено главно салдо от 920 000 долара. Tesla отказва да коментира темата.

Ходът на Tesla да използва както кеш, така и собствения капитал за изплащането на дълга предполага, че компанията, която в миналото се бореше с изгарянето на пари, е напът да постигне рентабилност.

Производителят на електрически автомобили съобщи, че разполага със свободен паричен поток от 881 млн. долара през последното тримесечие – за първи път от третото тримесечие на фискалната година до 2016 г. насам.

Същевременно главният изпълнителен директор Илон Мъск заяви, че компанията ще има положителен паричен поток и ще излезе на печалба през следващото тримесечие. Очаква се производителят да генерира свободен паричен поток от 390 млн. долара през четвъртото тримесечие. 

Рентабилността е главна цел за компанията, докато тя продължава развитието си, каза Мъск по време на конферентния разговор от 24 октомври, въпреки че предупреди, че първото тримесечие на 2019 г. може да бъде изключение заради многото падежи на облигации.

Все още има около три месеца до падежа на облигациите, а акциите на Tesla редовно поскъпват или поевтиняват с по 20 долара на ден. Възможно е цената на акциите да спадне под емисионната цена до падежа, в който случай Tesla ще трябва да плати на облигационерите всички 920 млрд. долара по главницата в брой.

Междувременно акциите на Tesla са поскъпнали с 45% от 8 октомври, а налице са и още няколко положителни катализатори. Tesla работи с пълна пара в Китай, най-големия автомобилен пазар в света, а плановете са да започне производство там през втората половина на следващата година. Също така клиентите в Европа вече могат да конфигурират своите коли Model 3, които вече са резервирали, заяви Tesla.
 

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (2)

1
 
9
 
2
преди 5 дни
Няма профилна снимка
Каква хубава новина! Но както винаги всяка хубава новина идва с една лоша!
Лошата новина е за производителя вложил над €10млрд в разработки на нови коли, много от тях трябва да са електрически. Производителя, който много често е номер едно в световните продажби и тази гоина трябваше да е дебюта на първият му изцяло електрически автомобил Audi E-Tron! Дебюта се отложи за следващата година, но излезе и първият независим тест на колата в Дубай! И след толкова клетви, че да правиш електрически автомобили е елементарно за всеки производител на автомобили с ДВГ, изненадата ги застигна!
Audi E-tron с 95kWh батерия изминава в реален тест под 300км!
Опала колата която е по-малка и по-лека от Tesla Model X 90D и има с 5kWh по-голяма батерия, изминава с цели 110км по-малко!
Цели 110км по малко, което e над 33% по-голямо предимство за Tesla!
33% ефективност e лошата новина на VW, който през 2026 ще спре да продава автомобили с ДВГ!
Сериoзната конкуренция на TESLA се отлага за 2020 година, май, май
хахахха
4
 
15
 
1
преди 6 дни
Няма профилна снимка
Някой чете ли какво е написано в статията ? Редактор има ли ?
В началото четем: "главно салдо от 920 000 долара" - тях и аз мога да ги платя
В края вече имаме: " Tesla ще трябва да плати на облигационерите всички 920 млрд. долара по главницата в брой." Туй пък струва повече от Майкрософт...

Още от Новини
Daimler ще купи батерии за електромобили на стойност 20 млрд. евро