Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Tesla сваля цената на произвеждания в Китай Model 3

Понижението на цената е с 16 на сто до малко над 43 хиляди долара

Tesla сваля цената на произвеждания в Китай Model 3

Снимка: Архив Ройтерс

Американският производител на електромобили Tesla намали началната цена на произвеждания в Китай седан Model 3 с 16% до 299 050 юана (42 919 долара), след като получи китайски субсидии за електрически превозни средства, сочи справка от уебсайта на компанията.

Намалението се дължи отчасти на 24 750 юана субсидии. За сравнение - по-ранната начална цена бе в размер на  355 800 юана. Ходът е поредната корекция, която Tesla направи в политиката по продажбите си в Китай, включително намаляване на цените на автомобилните аксесоари и домашните зарядни, предава Ройтерс.

Tesla заяви, че планира на 7 януари да започне доставките на колите, които произвежда в своя завод за 2 млрд. долара в Шанхай.

15 служители на Tesla, които също са си купили от модела, са били първите, които са получили бройките си в понеделник.

Още по темата

Доставките започват година след началото на строежа на единствения завод на Tesla извън Съединените щати.

По-рано тази седмица Tesla обяви, че 30% от китайската ѝ верига за доставки е локализирана, което означава, че някои части се доставят, за да се правят колите.

Tesla планира да ускори доставките на Model 3 през януари и да удвои броя на центровете си за услуги, както и станциите за бързо зареждане в Китай до 2020 г., посочват директори на компанията.

Заводът в Шанхай е постигнал продуктовата си цел за 100 бройки седмично, или около 280 коли на ден, а продажбите на произведения в Китай седан досега са „много добри“, допълват директорите.

Първа копка на шанхайската гигафабрика бе дадена в началото на тази година. Първоначално просто кален сюжет на около 90 минути път с кола от центъра на Шанхай, сега тя се превърна в решаващо изпитание за желанието на Мъск да запази производителя си на автомобили печеливш, докато залага на китайски апетит за електрически автомобили. 

Изграждането на завода беше до голяма степен финансирано с китайски кредити. Твърди се, че консорциум от държавни компании е предоставил заем на Tesla в размер на 11,25 милиарда юана. С част от тази сума се Tesla е заменила по-скъп заем от 3,5 милиарда юана, твърди Financial Times.

Защото заемът с държавна подкрепа е значително по-евтин от обичайното финансиране в Китай, съобщава изданието. Докато наскоро Tesla трябваше да предложи на инвеститорите лихва от 5,8 процента за облигации с купон до 2025 г., лихвата по китайския заем е значително под основния лихвен процент на китайската централна банка, който в момента е 4,15 процента. Това дава конкурентно предимство на Tesla пред местните китайски конкуренти като Nio и Xpeng.  

На фона на волатилната цена на акциите на Tesla и обтегнатите финанси инвеститорите ще следят отблизо как се развива разширяването на производството. Многомилиардната инвестиция ще бъде решаващ фактор за определяне на това дали Tesla ще успее да се справи с местните конкуренти и с предизвикателствата на много обичаните в Mercedes-Benz, BMW и Audi.

Стартът на доставките ще  даде и улики за способността на Tesla наистина да бъде глобална компания. Тя планира да пусне и производствена база в Европа, където се радва на нарастващ ръст на продажбите на няколко пазара.

В момента компанията на Илон Мъск планира да изгради Gigafactory и в Германия. В Грюнхайде (Одер-Шпрее) близо до Берлин от 2021 г. ще се произвежда компактният SUV модел Y. Строителството на площадката от 300 хектара е планирано да започне през първата половина на 2020 г.
 
По статията работи: Елена Кирилова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Българският пътнически транспорт е най-засегнатият от коронакризата в Европа