Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Tesla замразява плановете си да продава електромобили в Индия

Компанията се отказва от навлизане на пазара, след като правителството на премиера Нарендра Моди отхвърли идеята за понижаване на митата

Tesla замразява плановете си да продава електромобили в Индия

Снимка: Eva Marie Uzcategui/Bloomberg

Американската компания Tesla Inc. замразява плановете си за продажба на електрически автомобили в Индия, спира търсенето на места за шоуруми и премества част от своя местен екип, след като не успя да се договори с правителството за по-ниски данъци върху вноса, съобщава Ройтерс, цитирайки източници, запознати с темата.

Решението слага край на дискусии между правителството на премиера Нарендра Моди и най-големия електромобилен концерн, продължили повече от година. Tesla искаше първо да тества пазара чрез продажби на внесени от САЩ или Китай електрически коли. 

Още по темата

Индийското правителство обаче настоя компанията да се ангажира с производство на местно ниво, преди да намали митата по внос, които могат да достигнат до 100%.

Концернът си е била поставил като краен срок 1 февруари 2022 г., когато индийското правителство обявява своя бюджет и представя евентуални данъчни промени, за да разбере дали лобирането ѝ има резултат, посочват източниците.

След като правителството не предостави подобна отстъпка, Tesla отложи плановете си за внос на коли в страната.

В продължение на месеци концернът търсеше подходящи обекти за своите шоуруми и сервизни центрове в ключовите индийски градове като Ню Делхи, Мумбай и Бенгалуру, но този план също е изоставен.

Поради тази причина екипът на Tesla в страната е натоварен с ангажименти, които са свързани с други пазари.

Още през януари главният изпълнителен директор Илон Мъск заяви, че Tesla "все още трябва да се справи с много предизвикателства“, по отношение на продажбите в Индия.

Но силното търсене на превозни средства на Tesla на други пазари и противоречието около митата по вноса доведоха до промяна в стратегията.

Моди се опита да привлече международните автопроизводители с кампанията „Произведено в Индия“, но неговият министър на транспорта Нитин Гадкари каза през април, че правителството не одобрява вноса на електромобили Tesla, произведени в Китай.

Все пак планът на Моди пожъна частичен успех, след като през януари германският автоконцерн Mercedes-Benz заяви, че ще стартира производството на един от своите електромобили в страната.

В момента индийският пазар е доминиран от японския концерн Suzuki Maruti и местния производител Tata Motors.

В същото време по-скъпите електромобили на Tesla, където минималната цена е 40 000 долара, биха поставили концерна в луксозния сегмент в Индия, който обаче съставлява малка част от общите продажби на фона на ниските доходи на населението.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Надзорният съвет на VW изисква по-амбициозна софтуерна стратегия