IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Toyota e готовa с водороден седан

Моделът излиза догодина, а японците очакват да повтори успеха на Prius

17:01 | 01.07.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Концепцията Toyota FCV-R. Снимка: Toyota</p>

Концепцията Toyota FCV-R. Снимка: Toyota

Японската автомобилна компания Toyota ще пусне автомобил с водородни горивни клетки, с който иска да повтори пазарния успех на хибрида Prius. Водородният седан е напълно готов, като пазарната му премиера ще се състои през 2014 година, пише Bloomberg.

Моделът ще бъде базиран на концепцията FCV-R, която компанията представи преди две години. Серийният автомобил ще продължи клиновидния дизайн на екологичните модели на Toyota, а захранваният с водород електрически двигател ще доставя автономен пробег от около 450 км.

Цената на водородната Toyota ще бъде около 50 000 долара, сочи информацията, което ще постави возилото в един ценови клас с автомобили като електрическата Tesla Model S.

Все още не е разпространена информация за техническите параметри на серийната водородна кола. Вероятно обаче тя ще заеме голяма част от инженерните решения при FCV-R - горивни клетки и резервоар за водород, които са разположени в долната част на шасито, за да не влияят на пространството в кабината.

Моделът ще бъде представен тази година на автомобилното изложение в Токио, където ще бъдат разкрити всички подробности. Очаква се продажбите да стартират още в началото на следващата година.

Водородната технология се счита за бъдещето на автомобилите. Специалисти предричат, че през 2020 година по пътищата ще се движат огромен брой такива коли. А това кара повечето автомобилни компании да инвестират в подобни технологии.

Toyota и BMW имат сътрудничество в тази област, както и Daimler, Ford и Renault-Nissan, а Hyundai вече представи напълно готов за масово производство водороден кросовър. Японската Suzuki разполага с производствена линия за водородни клетки, Audi изпробва водородна технология на модела A7, а Aston Martin възнамерява да се включи в „24 часа на Нюрбургринг” с водороден Rapidе S.

В масовия случай водородните автомобили се задвижват от електрическа енергия, придобита в горивната клетка при химична реакция между водород (съхранява в резервоар под високо налягане) и кислород (от въздуха). При този процес се отделя единствено чиста вода.

Още новини от света на автомобилите четете в Automedia.bg

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:30 | 06.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още