Японският производител на автомобили Toyota Motor Corp и технологичният гигант Panasonic ще създадат съвместно предприятие за производство на батерии за електрически превозни средства, за да се преборят с конкуренцията на китайските концерни, съобщава Ройтерс, позовавайки се на близки до двете компании източници.
51% от планираното съвместно предприятие ще бъдат притежание на Toyota, а останалата част от капитала му ще принадлежи на Panasonic.
Предвижда се батериите да се предлагат и на другите големи японски автомобилни концерни – Mazda Corp и Subaru Corp.
Говорител на Toyota заяви, че двете компании работят върху изграждането на стабилно партньорство по отношение на производството на батерии още от 2017 г.
След старта на проекта, Panasonic ще прехвърли голяма част от своите заводи за производство на свързани с батериите части и оборудване на съвместното предприятие на територията на Япония и Китай, докато производството на батерии за американския производител на електромобили Tesla ще остане под прякото управление на Panasonic.


7 декември е обявен за Международен ден на гражданската авиация
Виц на деня - 7 декември
Мачовете по ТВ днес (7 декември)
Времето във Варна на 7 декември
Честваме паметта на свети Амвросий Медиолански
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Как "човекът на Тръмп" в НАСА ще изправари Китай в космоса?
Проходът Троян-Кърнаре е временно затворен
Япония е изправена пред криза, свързана с деменция
Почти 50% подкрепа за предложението за ограничаване на населението в Швейцария
Българският пазар е твърде малък за четири платформи за доставки на храна