IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Toyota: Потребителят определя темпа на електрификация в индустрията

Концернът е уверен, че хибридите все още могат да подкрепят екологичните течения на автомобилния пазар

12:47 | 15.06.22 г.
<p>
	Акио Тойода, главен изпълнителен директор на Toyota Motor Corp.<em> Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Акио Тойода, главен изпълнителен директор на Toyota Motor Corp. Снимка: Bloomberg L.P.

Японският автоконцерн Toyota Motor Corp. се противопоставя на критиците, които твърдят, че твърде бавно действа по отношение на прехода към електрическа мобилност, обвинявайки компанията, че не предлага разнообразни технологии на задвижване с фокус върху различните пазарни сегменти и клиенти, съобщава Ройтерс.

На годишното си общо събрание в сряда най-големият производител на автомобили в света по пазарен дял заяви, че ще се придържа към технологии, включително превозни средства с горивни клетки и хибриди, които през последните две десетилетия го превърнаха в лидер при продажбата на по-екологични автомобили. Според компанията потребителите определят темпа на електрификация в индустрията и Toyota се съобразява с това.

Освен с опасенията относно стратегията на концерна за електрификация на портфолиото, ръководителите на Toyota се ангажират с редица въпроси като плановете за намиране на наследник на сегашния главен изпълнителен директор и компенсирането на негативните ефекти от недостига на полупроводници. 

Toyota, която в близкото минало беше лидер сред екологичните автомобилни технологии със своя хибрид Prius, популяризиран в края на 90-те години на миналия век, сега е обект на критики от страна на някои инвеститори за това, че не се ангажира с постепенното премахване на автомобилите с двигател с вътрешно горене.

„Целта е въглеродна неутралност“, заяви главният технологичен директор на Toyota Масахико Маеда по време на срещата, отговаряйки на въпроси, изпратени от датския пенсионен фонд AkademikerPension, който също помоли Toyota да се въздържа от лобиране, за да не подкопае усилията за завършване на прехода към електрически превозни средства.

Според Маеда е нужно да има разнообразие на продуктите, които се предлагат на клиентите, от електромобили с батерии през водородни клетки до хибридни задвижвания.

Toyota твърди, че хибридите все още могат да допринесат за развитието на пазара, тъй като зарядната инфраструктура за електромобилите и водородните коли не е развита достатъчно. В тази връзка компанията проучва жизнеспособността на зелените горива за автомобили с двигатели с вътрешно горене, включително водород.

Съществува пропаст между Toyota, която подхожда към декарбонизацията по „прагматичен“ начин, и екологичните групи, които призовават за незабавни действия, споделя Сейджи Сугиура, старши анализатор в Tokai Tokyo Research Institute.

Позициите все пак не са противоположни, добавя той. Според него Toyota работи за намаляване на емисиите на парникови газове от етапа на производство на превозни средства.

Миналата година концернът се ангажира да инвестира 8 трлн. йени (60 млрд. долара) до 2030 г. за електрифициране на своите автомобили. Половината от средствата ще отидат за развитието на напълно електрически коли с батерии.

Все пак Toyota очаква годишните продажби на такива автомобили да достигнат едва 3,5 млн. броя до края на десетилетието, или около една трета от текущите ѝ глобални продажби.

Миналия месец Toyota представи първия си комерсиален изцяло електрически автомобил за пазара в Япония, който обаче ще се предлага само на лизинг.

В търсене на нов изпълнителен директор

По темата за приемствеността в ръководството главният изпълнителен директор на Toyota Акио Тойода, който ръководи компанията от 13 години, заяви, че „мисли за момента за избора на свой наследник“. За момента обаче няма индикации, че той планира да се оттегли от поста.

66-годишният Тойода, внук на основателя на компанията Киичиро Тойода, трябваше да ръководи концерна през мрачни години, когато продажбите спаднаха след сервизни акции, засягащи милиони превозни средства, съпроводени от годишни загуби на стойност милиарди долари.

„Бих избрал някой, който разбира философията на компанията, за мой наследник“, изтъква Тойода.

Той се стреми да реформира корпоративната култура на Toyota, като прекарва повече време с по-младите мениджъри и премахва някои основни позиции.

През 2020 г. Тойода привлече ветераните Маеда и Кента Кон в ръководството на компанията.

Toyota – която продаде 10,5 милиона превозни средства през 2021 г., изпреварвайки основния си конкурент Volkswagen AG – многократно съкращаваше производството през тази година, засегната от глобалната криза на чиповете.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:15 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още