Звеното на японския автомобилен концерн Toyota Motor Corp. за технологични изследвания обяви, че е придобило базираната в САЩ компания Carmera, която предоставя цифрови услуги за автономни превозни средства, като карти, съобщава Nikkei Asia Review.
Това е поредната инвестиция на най-големия автомобилен производител в света по пазарен дял в набиращите популярност автономни технологии.
Покупката, направена чрез дъщерното дружество Woven Planet за неназована сума, подчертава стремежа на Toyota да се ангажира по-сериозно с разработването на автономни превозни средства, докато конкуренцията между традиционните концерни и технологични гиганти, като Apple и Amazon, в тази област се ожесточава.
Придобиването на Carmera ще предостави на Toyota достъп до карти с висока разделителна способност в реално време и краудсорсинг входове, които са от съществено значение за автономните автомобили да бъдат локализирани и навигирани.
Двете компании си сътрудничат от 2018 г. по проекти, включително по отношение на технология, която с голяма точност актуализира пребоядисаните пътни маркировки на карти с висока разделителна способност.
"Тя е много добре съобразенa с нашата експанзия в световен мащаб като компания," заяви изпълнителният директор на Woven Planet Джеймс Къфнър в интервю за Ройтерс в сряда.
Woven Planet е създадена през януари, за да разработва технологии за мобилност с изкуствен интелект. Звеното изгражда прототипен "град на бъдещето", наречен Woven City в подножието на планината Фуджи, захранван от водородни горивни клетки.
С придобиването Woven Planet ще се стреми да разработи и продаде платформа с отворена карта на производители на оригинално оборудване и производители на автомобили, които искат точни и актуални данни, посочва Къфнър.
По-рано тази година Toyota закупи звеното на Lyft Inc. за автономни технологии срещу 550 млн. долара и инвестира в Ridecell, която осигурява автоматизация за служебните автомобили.
Японците развиват и други партньорства около автономното шофиране, включително съвместно предприятие със SoftBank Corp., дялове в китайската Didi Global Inc. и сингапурската Grab, като в същото време сформира консорциум с General Motors Co, доставчици и производители на чипове.
Преминавайки към ново и нетрадиционно производство на технологии за автономни и електрически автомобили, Toyota все повече се ангажира с придобивания на компании от Силициевата долина за разработването на мобилността на бъдещето.


Вдигат учителските заплати с 10 процента
Николай Младенов ще управлява изпълнителния комитет за Газа
Зверско убийство на сина на зам.-кмета на Харков във Виена
Тарикати продават стартови пакети евро от по 20 лева за 50
Мъж е в кома след тежък побой пред магазин
И. Шнабел от ЕЦБ подкрепя прогнозите за повишение на лихвите
САЩ създадоха новия си план за национална сигурност спрямо капризите на Тръмп
Deutsche Bank: Бумът на AI продължава, няма балон
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 3
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 2
Пет от най-странните жабки в серийни автомобили
Първото BMW M се продава
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
6 начина да отслабнете до Нова година
Размяна на "любезности" между Мъск и ЕС заради глоба от 120 млн. евро
Франция представи мощна нова система за борба с дронове
Откриха нови доказателства за селективен канибализъм сред неандерталците в Европа
Мутация на грипа във Великобритания може скоро да дойде у нас