Японският автомобилен концерн Toyota Motor Corp. ще инвестира близо 14 млрд. долара в разработването на батерии за електромобили до 2030 г., залагайки на твърдотелните батерии и литиево-йонните пакети от следващо поколение в опит да намали емисиите на въглероден диоксид и да предостави допълнителен експлоатационен живот за своите хибридни автомобили в отговор на критиките относно мудната си трансформация, съобщава Automotive News Europe.
Компанията очерта плановете си по време на онлайн брифинг, като ръководството посочва, че Toyota очаква да намали наполовина цената на батериите през втората половина на това десетилетие.
Най-големият автомобилен производител в света по пазарен дял за 2020 г., се стреми да разработи икономически жизнеспособни твърдотелни батерии до 2025 г., изтъква главеният технологичен директор на Toyota Масахико Меада, добавяйки, че през миналата година концернът е започнал полеви тестове с прототип на такава батерия.
Компанията обмисля използването на твърдотелни батерии не само в изцяло електрически автомобили, но и в хибридни превозни средства.
Toyota също планира да пусне на пазара следващо поколение литиево-йонна батерия през втората половина на десетилетието, която ще помогне за по-нататъшния напредък в редуцирането на цената и подобряване на производителността на електрическите автомобили.
„Чрез създаване на система както за разработка, така и за доставка, ние ще насърчим разпространението на електрически превозни средства, включително на автомобили с батерии“, посочва Маеда.
Toyota очаква допълнителни печалби от новоразработената структура за батерии от никел-метал хидрид. Тази така наречена биполярна структура позволява удвояване на енергийната плътност, като беше внедрена това лято в преработения компактен хибрид Toyota Aqua.
По-дългият експлоатационен живот, стабилността и безопасността са ключови критерии за батериите на Toyota, подчертава Маеда.
Батерията, която ще се използва в предстоящия изцяло електрически кросоувър на Toyota, BZ4X, ще може да поддържа 90 процента от производителността след десетилетие на употреба, изтъкват от Toyota.
Чрез инвестиране на 1,5 трилиона йени (13,7 милиарда долара) в разработването на батерии до 2030 г. Toyota иска да осигури 200 гигаватчаса производствен капацитет за батерии до края на десетилетието.
Концернът планира да продаде 8 милиона електрически превозни средства през 2030 г., включително 2 милиона превозни средства с електрически и водородни горивни клетки.


Административен съд–Варна прекрати производство по жалба срещу улична регулация от 2007 г.
Виц на деня - 9 декември
Такситата в София вдигат цените с почти 20% от 1 януари
Времето във Варна на 9 декември 2025
Един загинал и 22-ма ранени в катастрофи за последните 24 часа
Инвеститорите в биткойн ETF на BlackRock дойдоха късно на крипто партито
САЩ подкрепят плана на Ирак да прехвърли находище на "Лукойл" на американска фирма
САЩ губят финансовото си предимство, докато Азия увеличава заемите в евро
Европа е близо до споразумение за руските активи след преговорите в Лондон
Скокът на златото го измества от "убежище" към спекулативен актив, казва BIS
Защо Golf IV е най-смелият инженерен експеримент на VW
BMW започна битка с пияните шофьори
Германия със сериозна подкрепа за електромобилите
Пет от най-странните жабки в серийни автомобили
Първото BMW M се продава
Затваря японският завод за кабели в Карнобат, съкращават 800 души
В Донецк осъдиха руски войници за убийството на американец
Криза в Лувъра: Пожар, кражби, а сега и стачка
Бивш министър на икономиката на Куба е осъден на доживотен затвор
Новият бюджет 2026 г. влиза за разглеждане в Народното събрание
преди 4 години импе , и тези се предадоха пред "зелената лавина" ... :))) ... само ти стискаш нефтените облигации ... колкото конските впрягове имат бъдеще , толкова и ДВГ и нефта ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар