Американската технологична компания Uber Technologies Inc. обмисля придобиването Free Now - съвместното предприятие в сферата на споделените пътувания на германските автоконцерни Daimler AG и на BMW AG, в сделка, която може да увеличи пазарния дял на Uber в Европа и Латинска Америка. Информацията е на Bloomberg, която се позовава на запознати източници.
Uber е изразила интереса си към потенциално придобиване на Free Now, след като усилията на компанията за привличане на допълнителни инвеститори се провалят на фона на пандемията на коронавируса, твърдят източниците, пожелали да останат анонимни, тъй като информацията е поверителна. Сделката може да бъде усложнена от предизвикателствата пред компаниите за споделени пътувания, което може да затрудни договарянето на цена.
Daimler и BMW обединиха операциите си за мобилност през миналата година в съвместно предприятие, наречено Your Now, което включва пет бизнеса, включително услугата за споделено пътуване Free Now. Free Now се използва като MyTaxi и има интегрирани приложения за споделени пътувания, включително френския Kapten, гръцкия Beat и румънското Clever Taxi.
Daimler оцени капиталовата инвестиция в своя дял от 50% в Your Now на 618 милиона евро в края на юни. Дейностите включват и много по-малки операции, наречени Park Now, и платформата за споделяне на автомобили Share Now.
П
родажбата на Free Now от Daimler и BMW отразява фокуса им върху генерирането на пари и подобряването на ефективността в рамките на основните им автомобилни операции. Производителите на автомобили намаляват амбициите си по отношение на мобилността, като General Motors Co. спря напълно бизнеса си за споделяне на автомобили Maven по-рано тази година, а Ford Motor Co. прекратява услугата си за шатъл с микробуси през 2019 г.
„Ако външни инвеститори не са склонни да осигурят капитал, защо Daimler / BMW трябва да влага повече пари?”, питат реторично анализаторите от Bernstein Арнд Елингхорст и Танос Хаджиантонис в бележка. "Традиционната индустрия започна да осъзнава, че губи много време, усилия и пари, опитвайки се да се конкурира в тези области със съмнителна средносрочна и дългосрочна възвръщаемост”.
Не е сигурно, че обсъжданията ще доведат до сделка, а освен това биха могли да се появят и други кандидат-купувачи, твърдят източниците. Представители на Uber и BMW отказват коментар, а говорител на Daimler заяви, че компанията не коментира спекулации.
Акциите на Daimler поевтиняха с 0,78% до 45,52 евро към 15:00 ч. във Франкфурт във вторник, докато книжата на BMW са нагоре с 0,19% до 61,85 евро. Акциите на Uber се повишиха с 3,2%, затваряйки на ниво от 35,56 долара в понеделник в Ню Йорк. За тази година е налице солиден ръст от 20 на сто.
Наскоро Uber се опитваше да се освободи от миноритарни участия в няколко подобни бизнеси, включително части от дяловете ѝ в китайската Didi Chuxing и югоизточноазиатската компания Grab. Концернът също така продаде европейския си товарен бизнес и част от акциите си в руския Yandex.
Въпреки че базираният в Сан Франциско Uber наскоро сви своите глобални амбиции, той все още оперира в над 10 000 града в около 70 държави. Лондонски съдия предостави на услугата за превоз 18-месечно удължаване на лиценза в понеделник, което позволи на компанията да продължи да работи на най-големия си европейски пазар.
Печеленето на пари с услугите за мобилност се оказа предизвикателство както за технологичните фирми, така и за автомобилните производители. Наредбите за транспорта се различават значително в различните региони и затрудняват разширяването на дейностите.
Още новини за технологичните компании можете да научите от видеото на Bloomberg TV Bulgaria.


Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Спартак загуби от Левски с 1:3 под дъжда на "Коритото"
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
SENSHI 29 пощаза 12 зрелищни битки и много адреналин
Най-актуалните модели обеци, които да носите тази зима
Благомир Коцев: Свободата на духа и чистата съвест носят истинската свобода
Оля Ал-Ахмед: Историята може да се пише и в стихове