Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

„Убиецът на Tesla“ е първият концерн, който внедрява иновативен чип на Nvidiа

Xpeng Motors залага на изкуствения интелект в своя нов електрически седан P7, докато разработва модел с по-високо ниво на автономност

„Убиецът на Tesla“ е първият концерн, който внедрява иновативен чип на Nvidiа

Снимка: Qilai Shen/Bloomberg

Китайският производител на електромобили Xpeng Motors се превърна в първия автомобилен концерн, който ще използва микрочип с изкуствен интелект за автономно шофиране, разработен от американската технологична компания Nvidia, съобщава Nikkei Asia Review. По този начин Xpeng ще изпревари индустриални гиганти като Toyota Motor и Volvo Cars.

Базираната в Гуанджоу Xpeng Motors, често наричана „убиец на Tesla“, в края на миналия месец започна доставките на нов електрически седан - P7. Автомобилът използва компютър на Nvidia DRIVE AGX Xavier, който контролира функцията за автономно шофиране.

"Xpeng помага за преминаването към новата транспортна ера с модела P7, който използва изкуствен интелект ", пише Дани Шапиро, ръководител на звеното за автомобилни технологии в Nvidia. 

Още по темата

Връзката между Xpeng и Nvidia очертава радикалната промяна в автомобилната индустрия. В миналото най-новите технологии винаги са били възприемани първо от европейските автомобилни производители. Сега тези авангардни технологии се въвеждат първо в Китай.

Има няколко причини за такава промяна. От една страна, китайските потребители стават по-взискателни и искат да се насладят на най-новите функции, налични на пазара. Според анонимен представител на неназована японска автомобилна компания китайските потребители проявяват силен интерес към новите технологии, включително към автономните функции и свързаността.

Китайското правителство също има желание да поддържа развитието на подобни технологии. Пекин стимулира разработването на автомобили с функции на автономност от ниво 3 и се надява да комерсиализира такива автомобили до 2020 г. Китайските власти вече одобриха тестове за такива превозни средства. Технологиите за автономно шофиране се разделят на пет нива. Ниво 3 позволява сравнителна автономност при шофиране, но все пак се изисква присъствието на човек на шофьорската седалка.

Друга причина за промяната в световната индустрия е, че китайските автомобилни производители се фокусират повече върху развитието на пазарите в чужбина. По-специално китайските стартъпи, произвеждащи електрически превозни средства, са нетърпеливи да предизвикат конкуренти като Tesla на световната сцена.

„Нямаме намерение да разширяваме бизнеса си, като зависим само от вътрешното търсене в Китай“, казва главният изпълнителен директор на китайски производител на електромобили, като добавя: „Ние ще се разрастваме на световния пазар, докато се изравняваме с Tesla“.

Твърди се, че чипът на Nvidia, използван в P7, може да извършва 30 трилиона операции в секунда, но въпреки това консумира едва 30 вата електроенергия. Освен това той е в състояние да актуализира софтуера безжично.

Докато пазарът очаква масовото производство на P7, Xpeng вече разработва автомобил с по-високо ниво на автономност, отново в сътрудничество с Nvidia. Xpeng Motors не разкрива подробности за това превозно средство, но е много вероятно концернът да използва Nvidia DRIVE AGX Orin като "мозък" за функциите на автономното шофиране. Този компютър ще може да обработва информация седем пъти по-бързо от Xavier, изтъква Шапиро.

Nvidia планира да започне да доставя бройки от Orin през 2021 г. Шапиро заяви, че Orin ще бъде инсталиран в превозни средства най-рано от края на 2022 г. Имайки предвид тесните връзки между двете компании, не би било изненадващо, ако Xpeng Motors стане първата компания в света, наложила Orin.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Миглена Иванова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (6)

0
 
1
 
6
преди 1 месец
Пишете: "В миналото най-новите технологии винаги са били възприемани първо от европейските автомобилни производители. Сега тези авангардни технологии се въвеждат първо в Китай." пък NVIDIA нещо друго съобщава:
"Mercedes-Benz and NVIDIA to Build Software-Defined Computing Architecture for Automated Driving Across Future Fleet"
3
 
1
 
5
преди 1 месец
Няма профилна снимка
"Убиецът на Тесла"... колко убийци досега умряха....колко закани, колко нещо и накрая пак капо
4
 
3
 
4
дядя Вова до: zelka007
преди 1 месец
Мда ве, и за копаене на крипто мъгла в Балкана!
1
 
4
 
3
zelka007 до: дядя Вова
преди 1 месец
ех дядя вова , nvidia се занимават с няколко специализирани ниши , като само една от тях са графични процесори с приложение в игрите ... :))) ... кат не го пише в листчето с базови опорки и куцат нешата ... произвеждат чипове за професионална графична визуализация (имам 2 техни графични карти нема ти казвам аутокада как фърчи на тях) , за центрове за данни , с техни чипове се правят суперкомпютри - в топ 500 на суперкомпютрите има сериозно присъствие , имат специализирано звено за паралелна обработка на информация , а отскоро и за автономното шофиране .

твърде възможно , суперкомпютъра който ще бъде изграден в София и днес започна строителството на сградата , да бъде с чипове на nvidia . все пак се целим в топ 50 , ако не и в топ 10 , на света ... :)))
3
 
3
 
2
преди 1 месец
по пътищата де

Още от Новини
Продажбите на електромобили в Китай излизат от сянката на пандемията