Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

В България без проблем се регистрират коли извън европейските еконорми

Данъците в страната насърчават покупката на стари автомобили, смятат от Асоциацията на производителите на автомобили

В България без проблем се регистрират коли извън европейските еконорми

Снимка: Архив Ройтерс

В България могат да бъдат регистрирани автомобили, които не отговарят на никакви екологични норми, защото никой не мери емисиите при регистрация, коментираха експерти пред bTV.

Този проблем ще намери своето частично решение в София - Столичната община е купила седем газанализатори, които да следят емисиите от автомобилите. Пет от тях ще бъдат монтирани в КАТ, за да бъдат проследени емисиите при регистрацията на автомобилите в столицата.

Решението обаче е частично, защото ще бъдат санкционирани само собствениците на автомобили, които не отговарят на екологичната норма за своя клас. Тоест, ако някой закупи автомобил със стандарт "Евро 0", той ще може без проблем да го регистрира, стана ясно от думите на Зафир Зарков от транспортната комисия в Столичния общински съвет (СОС).

От Асоциациацията на автомобилните производители пък коментираха, че мерките трябва да бъдат комплексни. Храбрин Иванчев даде за пример данъците, които собствениците на стари автомобили у нас плащат.

Още по темата

В другите държави от ЕС колкото е по-стар автомобилът, толкова е по-висок данъкът. В България обаче е обратното и реално се санкционират собствениците на нови автомобили.

В Германия например собственик на 31-годишен автомобил би плащал 499 евро данък, а у нас е 11,58 лева, сочат изчисленията на анализаторите. 14-годишен дизелов автомобил и у нас, и в Европа може да се купи за около 1000 евро, но в Германия неговият данък би бил 231 евро, а в България - около 23 лева.

Проблемът със старите дизелови автомобили, които се движат у нас, може да се задълбочи след санкциите, които редица градове в Европа готвят срещу собствениците на тези автомобили. Причината е, че те са сред големите замърсители на въздуха и в градове като Щутгарт например ще забранят влизането им в рамките на града.

Това означава, че в момента в Германия собственици на стари дизелови автомобили на стойност почти 5 млрд. евро, търсят на кого да ги продадат. По традиция старите автомобили от Европа намират своя пазар на Изток и особено в България.

Трябва да се промени формулата за пътния данък, заяви Цветелина Цанева, изпълнителен директор на Асоциацията на вносителите на автомобили, по БНТ. Тя посочи, че при 4000 евро отстъпка за закупуването на електромобил, българите са склонни да карат все още бензинови автомобили.

Цанева смята, че е крайно време да се промени формулата за пътния данък. Грубо казано е неприемливо да се плащат 20 лв. за стар автомобил, а по-новите – по над 200 лева, каза Цветелина Цанева.

Подкрепяме всяка една реална мярка, реалните законодателни промени липсват, каза още тя.

По статията работи: Деляна Петкова

Последни новини

Коментари (11)

   1| 2    
0
 
1
 
11
преди 1 седмица
Няма профилна снимка
Христоматиен пример за нагло лобиране."купете си нови коли и всичко ще се оправи". Добре,че нашите депутати са неподкупни и няма да допуснат тези мерзавци до законодателството.
0
 
8
 
10
преди 1 седмица
Няма профилна снимка
14-годишен дизелов автомобил и у нас, и в Европа може да се купи за около 1000 евро, но в Германия неговият данък би бил 231 евро, а в България - около 23 лева.
--------------------------------------------------
Това са някакви глупотевини.
Данъци за подобни автомобили, 10-15 годишни, 120-150 коня, са 160-180 лв.
0
 
8
 
9
преди 1 седмица
Няма профилна снимка
Това за диспропорцията в данъците на нови и стари коли не е баш така. Примерно - служебната ми кола е 2015 г, 105 к. с., но понеже Евро 6, данъкът й е 6 лв. (в София).
1
 
16
 
8
преди 1 седмица
Няма профилна снимка
Ба*ти наглите търговци! Да се оправдават с еконорми за да си изкарат печалбите. Производството на автомобили е едно от най-мръсните и съсипващи природата. А освен това е необходимо и рециклиране на старите. Най-доброто за планетата е да колите да се експлоатират по 30-40 години доколкото могат. И не може да сравняваш данъка на 20 годишната ми кола с която изминавам 300 км на година за кеф със служебен дизел дето изгаря тонове нафта за 300 000 км годишно!
1
 
8
 
7
redcretin до: doba
преди 2 седмици
Няма профилна снимка
Абе тоя пример с Франция отде си го измисли?
Инак в статията има откровени глупости, 31 годишен автомобил в Германия минава за олдтаймер и е с фиксиран данък 190 евро например и т.н.

Още от Новини
МВР ще взима номера на колите с опасни повреди