Председателят на Suzuki Motor Corp. – 91-годишният Осаму Сузуки, се оттегля от поста, след като бе начело на автомобилопроизводителя по-дълго от всеки друг в индустрията.
Сузуки, който бе главен изпълнителен директор на концерна в продължение на 22 години, а след това пое поста на председател за още две десетилетия, ще се оттегли след среща на акционерите през юни, заявиха в позиция от компанията, цитирана от Bloomberg. Той обаче ще продължи ангажимента си към Suzuki като старши съветник.
След почти половин век начело на компанията Сузуки се смята за един от хората, превърнали концерна в името, което е днес – един от най-големите производители на лекотоварни превозни средства в света. Сузуки работи за разрастването на компанията чрез намиране на нови пазари по света, успявайки да извоюва доминираща позиция на пазара в Индия по време на първия от двете си мандата като президент от 1978 г. до 2000 г.
Ветеранът също така успя да вкара Suzuki в съюз с два от най-големите производители на коли в света – Volkswagen и General Motors, които обаче в крайна сметка бяха разтрогнати.
Suzuki Motor представи в сряда също и средносрочен план за развитие, който включва електрифициране на всички модели „в подходящото време“, както и намаляване на въглеродните емисии, свързани с производството, до нула до 2050 г. Решението за промените в мениджмънта „ще увеличат скоростта на компанията“, заяви Сузуки по време на брифинга.
„Доволен съм от средносрочния план, както и от способността на мениджмънта да го изпълни и ще продължа да бъда на разположение за съвети и занапред“, каза Сузуки и увери, че се чувства в отлично здраве. Само през миналата година той е бил 47 пъти да играе голф.
Оттеглянето му бе обявено само седмица, след като главният изпълнителен директор на Honda Motor Такахиро Хачиго заяви, че също се оттегля от поста през юни, подчертавайки промените, през които японският автомобилен сектор преминава в момента. Производителите започват да се възстановяват от тежката си пандемична година, но дори и с увеличаване на търсенето те все още не могат да изпълнят целите си за продажби заради световния недостиг на чипове.
Suzuki си е поставила за цел печалба от 160 млрд. йени (1,5 млрд. долара) за фискалната година до март. Това е с близо една четвърт под резултата предходната година от 215 млрд. йени.
Сузуки предаде титлата на президент на своя син Тошихиро Сузуки през 2015 г., облекчавайки несигурността на пазара за наследяването на мениджърските позиции във фирмата. Акциите на компанията поскъпват с 4% от началото на годината.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 4 години 'правят коли'Разбирайте 'правят коли и мотоциклети' отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Един от малкото останали самураи.В момента само Сузуки и Хонда правят коли.Останалите фирми в бранша правят продукти. отговор Сигнализирай за неуместен коментар