Водородната Honda Clarity Fuel Cell може да се използва и като мини електроцентрала, сана ясно при пазарната премира на автомобила в Япония. Това е възможно благодарение на устройството Power Exporter 9000, което е част от пакета с опции на модела.
Собственикът на Clarity Fuel Cell може да използва колата си като генератор на електрически ток и дори да захранва дома си. Пълен резервоар с водород е достатъчен за нуждите от електрически ток на едно домакинство за цяла седмица, се казва в съобщението от Honda. Цената на опцията е малко над 10 000 долара.
Honda Clarity Fuel Cell се задвижва от електрически двигател, който черпи енергия от горивна клетка, в която протича химична реакция между кислород и водород. Единственият отпадъчен продукт е чиста вода. Самото зареждане с водород отнема едва 3 мин.
Clarity Fuel Cell може да премине 750 км. с напълно зареден резервоар. По-рано обявеният автономен пробег бе 700 км.
В родината си моделът има стартова цена от 7 660 000 йени, което е приблизително 67 500 долара. Той е достъпен за частни и корпоративни клиенти, като за тази година компанията предвижда да пласира около 200 екземпляра в Япония.
Honda Clarity Fuel Cell вече дебютира на пазара в САЩ, като по-късно тази година ще бъде налична и на избрани европейски пазари.
Още за Honda Clarity вижте в Automedia.bg
Водородната Honda произвежда ток и за дома
Седанът Clarity дебютира в Япония с автономия от 750 км
16:48 | 17.03.16 г. 2Президентът на Honda Такахиро Хачиго представя новия водороден автомобил. Снимка: Ройтерс
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
Печалбата на Deutsche Bank расте с 10% благодарение на инвестиционното банкиране
-
Петролът поевтинява, докато опасенията за търсенето в САЩ растат*
-
"Ем Ви Иншурънс" получи лиценз за застраховател
-
Проблемите с болестите по растенията в Европа се задълбочават
-
Whirlpool съкращава около 1000 служители
-
Акциите на "Шелли груп" се местят на новия сегмент на БФБ за двойно листване
-
Спадът в търсенето на дървесина у нас свали цената ѝ с 20%
-
Жилището от американската мечта все повече се отдалечава от ръцете на купувачите
-
След разполовяването: търсенето на биткойни може да стане 5 пъти по-голямо от предлагането
-
Най-големите енергийни търговци в света се завръщат към пазарите на метали
-
SunPower съкращава над 25% от работната си сила заради спада при покривните инсталации
-
Глобалният юг е прав за икономическото двуличие на Запада
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Печалбата на Deutsche Bank расте с 10% благодарение на инвестиционното банкиране
-
Петролът поевтинява, докато опасенията за търсенето в САЩ растат*
-
"Ем Ви Иншурънс" получи лиценз за застраховател
-
Акциите на "Шелли груп" се местят на новия сегмент на БФБ за двойно листване
-
Tesla осигури възходящ импулс за S&P 500 въпреки опасенията относно лихвите
-
Telegram ще позволява плащания със стейбълкойна на Tether
преди 8 години Хонда отдавна имат коли с горивни клетки и водорода идваше от разграждането на метана(СН4)тоест големият въпрос е от къде идва водорода защото за разграждането на водата(Н20) се иска много енергия и съхранението на водорода също е скъпо отговор Сигнализирай за неуместен коментар