IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Volkswagen със срив на продажбите на американския пазар

Класическите автомобили губят все повече значение, многото нови SUV обаче отговарят на интереса на клиентите

20:26 | 02.10.19 г.
<p>
	Снимка: Ройтерс</p>

Снимка: Ройтерс

Победната серия на Volkswagen на американския пазар засега приключи. През септември продажбите на основния пазар в чужбина спаднаха с 12 процента до 26 947 автомобила с марка VW, съобщи компанията във вторник (местно време) в своя щаб в Хърдон, Вирджиния.

Особено при традиционно силно продавания Jettа, но също така и при Golf имаше силни спадове. Всъдеходите на Volkswagen обаче остават силно търсени, като благодарение на продажбите на Atlas общите продажби растат с 15 процента в SUV сегмента. За текущия годишен баланс септември изглежда като сериозен срив - след деветте месеца има общо увеличение на продажбите от 4,5 процента. С това VW продължава да се справя добре след срива вследствие на Дизелгейт.



При Volkswagen се забелязва фундаментална промяна в американския пазар на автомобили: класическите автомобили губят все повече значение, многото нови SUV обаче отговарят на интереса на клиентите. Основните американски производители като General Motors, Ford и Chrysler вече обявиха оттеглянето си от сегмента на леките автомобили. Класическите леки автомобили, от друга страна, остават в сегмента на Volkswagen и при азиатските производители от Япония и Корея.

Фактът, че Volkswagen минава с годишните си резултати досега данните за продажбите за предходната година, се дължи до голяма степен на SUV. Ръстът в спортните градски SUV модели до края на септември възлиза на 16 процента. Tiguan, който също се продава и в Европа, отчита ръст от седем процента. За Atlas, който беше разработен изключително за пазара в Северна Америка, повишението е дори 39 процента

За разлика от тях обаче продажбите на традиционните леки автомобили минават в другата насока. Сегментът на леките автомобили при Volkswagen намалява  до края на септември с шест процента спрямо предходната година. В случая с Passat деветмесечният минус беше особено голям - 61 процента, предава DPA.

Volkswagen се надява, че нов модел може отново да съживи пазара. Същото важи и за Golf, който тази година отчита спад с 16 процента в САЩ. С Golf от осмото поколение, чиито продажби в САЩ ще започнат догодина, базираният във Волфсбург производител на автомобили иска да се върне на пътя към успеха.

Въпреки това дори новите модели леки автомобили могат само частично да спрат възхода на многото SUV-ове. Volkswagen представи новата си Jetta на американския пазар едва миналата година. Инерцията на новото вече отмина, данните за продажбите на Jetta сега отново отстъпват.

И други производители са изпитвали трудности през септември, който имаше два работни дни по-малко в сравнение с миналата година. Следователно реалният минус спрямо дните на продажбите е малко по-нисък. В дъщерното дружество за луксозния клас на VW, Audi, продажбите спаднаха със 17 процента до 16 130 нови автомобила, от началото на годината понижението е с 5,3 процента. Производителят на спортни автомобили Porsche, който също принадлежи към VW Group, увеличава продажбите си през миналия месец с 2,2 процента до 5213 автомобила.

Вечният конкурент Toyota е продал близо 17 процента по-малко автомобили на своята клиентела в САЩ, а Nissan, Honda и Hyundai също претърпяха сериозни неуспехи. Сред победителите обаче е Daimler, където продажбите на Mercedes-Benz се увеличиха с почти пет процента до 27 433 нови автомобила. Независимо от това през годината ще има лек спад от 0,5 процента. BMW отчита ръст през септември с шест процента до 27 467 броя, балансът за предходната година показва увеличение от 3,3 процента. 

Макар че не всички производители са представили своите данни, вече е ясно, че миналият месец не беше много приятен за автомобилната индустрия в САЩ. Според предварителни оценки на специализираното издание Automotive News продажбите са спаднали като цяло с почти 13 процента. Но все още липсват резултатите на компаниите, които дават данни само на тримесечна база - General Motors, Ford и Fiat Chrysler. Те се очакват по-късно в сряда.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:03 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още