Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Volkswagen все още не е решил окончателно за новия си завод

Надзорният съвет обаче е настроен положително към предложението за Турция

Volkswagen все още не е решил окончателно за новия си завод

Снимка: Ройтерс

Германският автомобилен концерн Volkswagen се приближава към вземане на решение къде да построи новия си завод, съобщава германският бизнес всекидневник Handelsblatt.

Надзорният съвет като цяло е настроен положително към предложението за Турция, са посочили днес източници на изданието от централата на компанията във Волфсбург.

На вчерашно заседание на контролния орган обаче не е взето окончателно решение, до каквото евентуално може да се стигне през втората половина на август.

Volkswagen обмисля от близо година построяването на нов завод. Първоначално вариантите бяха десет места в четири източноевропейски страни и Турция. В крайна сметка в надпреварата останаха България и Турция, посочва Handelsblatt.

В новият завод би трябвало да се произвеждат множество марки, включително Skoda, пише БТА. 

Още по темата
По-рано днес германското специализирано списание Automobilwoche съобщи, че Volkswagen планира да построи завода си за производство на няколко марки в Турция. 

Няма данни колко голяма ще е инвестицията, но през последните месеци германската преса твърдеше, че става дума за поне 1,3 млрд. евро. Турски издания пишат днес, че заводът ще наеме около 5 000 души. 

Volkswagen Group обяви в края на миналата година, че търси място за нов свой завод в Източна Европа, който да стартира дейност през 2022 г. Директната капиталова инвестиция ще е над 1,4 млрд. евро и включва откриването на поне 5000 директно заети работни места. Впоследствие се очаква разкриване и на още хиляди допълнителни места в доставчици и обслужващи индустрии.

Заводът ще е от т.нар. multi-brand вид, тоест ще произвежда автомобили от различни марки под шапката на групата, включваща Volkswagen, Audi, Skoda, SЕАТ и други.

Идеята първоначално бе в него да се сглобяват два модела Skoda Karoq и SEAT Ateca, като бъде преместено сегашното им производство от завода на Skoda в Квасини, Чехия. В последните дни, обаче, се тиражира и информация, че в него може да се сглобяват и лимузините Volskwagen Passat.

Капацитетът ще е 1000 коли на ден, което прави около 360 000 на година.

 

По статията работи: Божидарка Чобалигова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (8)

1
 
7
 
8
преди 5 дни
Няма профилна снимка
Наистина ще е добре да го построят в България, но най-добре ще е до го направят на моя парцел.
3
 
7
 
7
georgi_shum до: studioaa
преди 5 дни
Пълни глупости, както всичките ти писания :)
13
 
5
 
6
studioaa до: georgi_shum
преди 6 дни
За завода ще трябват към 15-20 милиарда евро за да се оправи инфраструктурата, още 10 милиарда евро инвестирани в нормални кадри, и не последно място VW да се освободи от данъци за един период от поне 10-на години.
8
 
2
 
5
majnata до: georgi_shum
преди 6 дни
"...да ни дадът да им дадем 100-150 м Евро помощ и ще стане работата :)"

Селташки чалъми ...
7
 
13
 
4
преди 6 дни
Според мен България е точно като един мераклия, хванал загар подобен на ромски тиган, който е грабнал в ръка списание с лъскави мацки и си мечтае за тях точно както ние си мечтаем за завод на VW у нас. И сега мераклията не разбира, че мацката му е отказала и се заблуждава, че отказа не е окончателен. Лъскавите мацки никога не отиват в ръцете на мераклиите, и заводите на VW ще отидат някъде другаде, защото само мерак не стига да се направи нещо, трябват и пари и инфраструктура и кадри.

Още от Новини
Моделите електрически автомобили в Европа ще се утроят до 2021 г.