Още две компании са на път да се откажат от пазара в САЩ заради ниските си продажби и слабата конкурентоспособност на своите модели, прогнозира изданието 24/7 Wall St. Това са Volvo и Mitsubishi, които може да последват Suzuku през 2014 г.
Volvo среща сериозни трудности в САЩ, където се конкурира не само с General Motors и Toyota, но и с германските производители на луксозни автомобили BMW, Mercedes-Benz и Audi. Основният проблем на скандинавците е малката им гама от седани, кросовъри и всъдеходи, които са най-популярни на местния пазар.
Само през април пазарният дял на Volvo в САЩ е спаднал с 0,3%. За първите 4 месеца от годината шведите са продали 19 571 нови коли, което е с 8% по-малко от същия период през 2012 г.
Колкото до Mitsubishi Motors, там проблемите са още по-сериозни. За 2012 г. японците са реализирали по-малко от 60 000 автомобила в САЩ. Това е с 20 000 по-малко от 2011 г. Голям проблем за компанията е негативният имидж на марката, припомня 24/7 Wall St. Производителят заема едва 30-о от общо 33 места в класацията за надеждност, създадено от компанията J.D. Power & Associates.
Към нови територии и пазари се ориентира и създадената специално за САЩ марка Acura. Подразделението на Honda навърши 30 години и неговите собственици смятат да насочат поглед към развиващите се страни. Сред тях попадат Русия, Бразилия и държавите от Средния Изток.
По-рано тази година японците обявиха, че през 2014 г. смятат да излязат на пазарите в Русия и Украйна. Година по-късно марката ще се появи в Бразилия и Средния Изток, и ще направи опит да се наложи успешно на най-големия световен пазар на автомобили - този в Китай.
Специално за китайския и руския пазар Acura смята да наложи по-големи модели, като MDX, TL и RLX. Промяната на ориентацията ще засегне и бъдещата суперкола NSX, която се разработва и ще се произвежда в САЩ. Тя трябва да излезе догодина, но все още не е ясно под коя марка - Acura или Honda, разкрива един от представителите на компанията в САЩ - Джеф Конрад.
В Западна Европа обаче марката няма да се появи, добави Конрад. Основната причина е спадът на продажбите на автомобили в региона. Затова пък компанията ще се опита да се наложи в Източна Европа и Южна Африка, където новите богаташи се ориентират към купуването на автомобили от премиум-сегмента. Според анализатори, пазари като Турция, например, са идеални, защото там Acura не се продава и може спокойно да се превърне в символ на висок обществен статус.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
Volvo и Mitsubishi на път да се изтеглят от САЩ
Acura също мисли да напусне щатите и да се ориентира към нови пазари
16:42 | 28.05.13 г.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
В Русия изчисляват докъде биха стигнали ракетите ATACMS, Байдън обеща помощ "до часове"
-
Сделките с недвижими имоти в Европа спадат до най-ниското си ниво от 13 години насам
-
Л. Хампарцумян: Икономическите последствия от влизане на България в еврозоната са изконсумирани
-
Проблемите с болестите по растенията в Европа се задълбочават
-
„Аурубис“ разширява производството си край София с инвестиция за 800 млн. лева
-
Развитието на батериите изпреварва всяка друга зелена технология през 2023 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Експерт: Всички фактори в момента подкрепят поскъпването на златото
1 -
Централната банка на Арженина понижи основния лихвен процент до 60%
-
„ЕЛАНА Фонд за земеделска земя“ разпределя 100% от преобразуваната печалба за 2023 г. като дивидент
-
Данните за икономиката на САЩ помрачиха настроенията на борсите в Европа
-
Финансови иновации: Къде стоят AI и машинното самообучение във финансовата сфера?
-
Банковият сектор - по-регулиран от атомната енергетика?