IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Volvo подготвя втори електромобил след XC40 Recharge

Шведският автомобилен концерн планира да представи автомобила на 2 март 2021 г.

12:57 | 22.12.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Mikael Sjoberg/Bloomberg</em></p>

Снимка: Mikael Sjoberg/Bloomberg

Шведският автомобилен концерн Volvo Cars ще разкрие втория представител на своето семейство електрически превозни средства и ще даде подробности относно стратегията си за цялостна електрификация на портфолиото в началото на март, съобщава Automotive News Europe. 

Производителят заяви през 2019 г., че ще представя по един нов напълно електрически автомобил всяка година до 2025 г., като целта му е електромобилите да представляват половината от глобалните му продажби до средата на десетилетието.

Volvo публикува няколко подробности за модела, който ще бъде показан на 2 март, но разкри, че ще представи CMA архитектурата при появата на своя първи електрически кросоувър XC40 Recharge.

Изпълнителният директор на Volvo Хакан Самуелсон заяви, че новият модел ще разполага с „по-рационално тяло“ от това на XC40 Recharge.

„Ще ви държим малко на тъмно, докато покажем колата, но ви обещавам, че това ще бъде един много добре изглеждащ автомобил“, изтъква той.

Самуелсон добави, че новият модел няма да бъде наследник на компактния хечбек V40, чието производство наскоро беше прекратено.

„За да бъде Volvo печеливша (компания), трябва да се съсредоточим върху по-високите цени, върху повече сегменти от първокласни автомобили“, подчерта Самуелсон.

Според Лекс Керсемакерс, ръководител на глобалните търговски операции във Volvo, наследникът на V40 ще бъде по-висок, тъй като допълнителната височина ще помогне на компанията да постави батерии, необходими за създаването на напълно електрическа версия.

Когато Volvo представи своята стратегия за компактни превозни средства през 2016 г., компанията сподели две концепции, базирани на CMA архитектурата: 40.1, която се доближава до XC40, и 40.2 – луксозен седан.

Самуелсон заяви по-рано този месец, че предвижда Volvo да се превърне в електрическа марка през следващите 10 години.

Тази година производителят планира да увеличи продажбите на електрифицирани модели до 20 процента от общите. По-голямата част от тях ще бъдат плъгин хибриди, тъй като дружеството все още работи върху пускането на първия електрически модел XC40 Recharge.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:34 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още