Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Volvo: Правителствена подкрепа за електрически автомобили би била много полезна

Според компанията подкрепата е необходима само в началото на прехода, а в дългосрочен план трябва да има устойчиви концепции

Volvo: Правителствена подкрепа за електрически автомобили би била много полезна

Снимка: Patrick T. Fallon/Bloomberg

Главният изпълнителен директор на Volvo Cars окачестви хибридите като „много популярна концепция“ във вторник, но подчерта необходимостта от държавна подкрепа, когато става въпрос за създаването на инфраструктура за зареждане.

Plug-in хибридните електрически превозни средства, или PHEV, са автомобили, които имат двигател с вътрешно горене, както и електрически двигател с батерия. В интервю за CNBC изпълнителният директор на Volvo Cars Хакан Самуелсон заяви, че иска "около 50%" от автомобилите, които компанията продава, да бъдат "напълно електрически" до 2025 г., а другата половина да са хибриди.

По темата дали новите енергийни превозни средства се нуждаят от правителствени стимули за подпомагане на продажбите, Самуелсон заяви, че „в дългосрочен план трябва да имаме устойчиви концепции, които могат да се продават заради собствени заслуги“.

„Но, разбира се, през първите години на преход правителствената подкрепа за електрически автомобили би била много полезна и още по-полезна би била подкрепата за развитието на мрежа за зареждането им“, коментира той.

Още по темата

Всъщност „безпокойството за обхвата“ - идеята, че електрическите превозни средства не могат да предприемат дълги пътувания, без да изхабят мощността си, отдавна се разглежда като потенциална бариера за разпространението на електрически превозни средства. По-добрата инфраструктура за зареждане вероятно е от ключово значение за борбата с това схващане.

Промените в инфраструктурата за зареждане се случват, макар и бавно. През миналия месец във Великобритания McDonald's заяви, че планира да инсталира бързи пунктове за зареждане на електрически превозни средства в новите си заведения в страната.

Гигантът за бързо хранене си партнира с копания, наречена InstaVolt, която е специализирана в технологията.

По света правителствата се опитват да стимулират по-широкото приемане на електрически превозни средства. В Норвегия, която често е цитирана като модел за автомобили с ниски емисии, Норвежката асоциация за електрически превозни средства казва, че електрическите превозни средства не трябва да плащат годишен пътен данък, имат "достъп до автобусни платна" и са освободени от 25-процентовия данък добавена стойност върху покупката. Според сдружението тези стимули са в сила "до края на 2021 г.", когато ще бъдат преразгледани от правителството.

Правителствата също полагат усилия за подобряване на инфраструктурата за зараеждане. През януари правителството на Великобритания заяви, че ще "удвои финансирането" за "инсталирането на пунктове за зареждане на улиците жилищни райони" до 10 милиона британски паунда (12,72 милиона долара). От правителството заявиха и, че парите, предвидени за инсталации през 2021 г., "могат да финансират до още 3600 пункта за зареждане в цялата страна."

Във вторник Volvo Cars представи своя отчет за първата половина на годината. Глобалните продажби на компанията през първите шест месеца на годината са спаднали с 20,8%.  Volvo призна, че резултатите му са „повлияни от пандемията от коронавирус и нейния ефект върху световната икономика“.

По статията работиха: Радостина Ивчева, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (2)

0
 
1
 
2
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
Затова са зомби компании всички произвеждащи ЕВта - разчита се главно на пари идващи от облагане с допълнителни данъци на гражданите.
Ако останат само на "свободния пазар" тесла и ко. ще фалират
2
 
0
 
1
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
А в България - нищо...
Румъния - 10к евро, Словения 7.5к

Още от Новини
Първото BMW M на ток ще се появи през 2021 г.