IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

VW ще тества самоуправляващи се коли в Китай

Град Хъфей се превръща в бастион на страната в областта на електромобилите

17:33 | 26.08.20 г.
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg LP</em></p>

Снимка: Bloomberg LP

Volkswagen планира да пусне първата си флотилия от самоуправляващи се тестови автомобили в източния китайски град Хъфей, който се превръща в бастион на амбициите на страната в областта на електомобилите, предава Bloomberg.

Десет коли Audi e-trons, премиум модел електрически джипове на VW, ще бъдат пуснати в квартал Хайхън в града, където живеят около 400 хил. души и той разполага с около 80 км пътища с интелигентна инфраструктура, подкрепяща автомобилния трафик. Жителите ще могат да поръчват някое от Audi-тата, използвайки приложение на VW.

„Това е първият ни пилотен проект в Китай“, който се стреми да свърже автомобилния, електрическия и дигиталния свят с ползата за потребителите, заяви главният изпълнителен вицепрезидент на Volkswagen за Китай Вейминг Сох.

Експериментът, наречен „Проект Тигър“, може да бъде повторен в други градове, въпреки че не е определен конкретен график, допълни той.

Известният германски автомобилен концерн се насочва към пазар, който не успява да се съживи след спада заради коронавируса. Продажбите на електромобили в Европа изпревариха тези в Китай през първото полугодие за първи път от 2015 г. насам.

Въпреки това Китай е много важен, макар и все по-пренаселен пазар за разработване на технологията на автономните коли. Страната привлече нови разработчици на автономни автомобили, включително WeRide, подкрепен от съюза между Renaul, Nissan и Mitsubishi. Някои от най-големите технологични имена в страната, включително Baidu, също се насочват към сектора.

Отношения с правителството

Хъфей в провинция Анхуей също се позиционира като място за автомобилните производители от новата ера. Китайският производител на елекромобили NIO получи инвестиция на стойност 1 млрд. долара от града през април, а VW се стреми към дял от 50% в Jianghuai Automobile Group Holdings и има интерес към производителя на батерии Guoxuan High Tech.

NIO също има завод в Хъфей, който оперира с Jianghuai.

Листнатото на борсата подразделение на Jianghuai, JAC Motor, е най-малкият партньор на VW в Китай. То има по-големи сътрудничества в страната със SAIC Motor и China FAW Group.

VW избра Хъфей заради вече близките му отношения с JAC и ангажимента на града към новите технологии в автомобилната индустрия, каза Сох.

„Много сме близки с властите в Хъфей. Те имат желание да направят това и ние скочихме. Ако искаме да създаваме коли, ще се нуждаем от много доставчици, а това създава заетост и така нататък. Ако го изберем за наша база, ще започнем да правим това“, допълни той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:44 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още