IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

VW залага на SUV моделите в опит да прекъсне серията от загуби в Южна Америка

Германската компания планира производството на модела Taos в Аржентина и Мексико, който ще бъде предназначен съответно за пазарите в Южна Америка и САЩ

16:07 | 10.03.21 г.
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Alicia Vera/Bloomberg</em></p>

Снимка: Alicia Vera/Bloomberg

Германската автомобилна група Volkswagen AG (VW) се опитва да преобърне 7-годишната тенденция на загуби в Южна Америка, залагайки на своята SUV линия, която ще осигури по-добри маржове и устойчив растеж на фона на икономическите проблеми в региона, съобщава Bloomberg. 

VW ще произвежда кросоувъра Taos в своя завод в Аржентина за пазарите в Южна Америка, докато съоръжението в Мексико ще доставя същия модел за САЩ.

Пускането на модела в продажба, което се очаква да се случи около средата на годината, ще отбележи кулминацията на инвестиционната програма на стойност 2 млрд. долара, насочена към операциите на концерна в Аржентина и Бразилия.

Ангажиментът на VW спрямо региона контрастира с решението на американския му конкурент Ford Motor Co., обявено в началото на тази година, да прекрати производствените си операции в Бразилия след близо век присъствие, закривайки три завода и заличавайки около 5 хил. работни места.

VW също има богата история в страната, изграждайки своята първа чуждестранна фабрика в Сао Пауло през 50-те години на миналия век, след като правителството ограничава вноса. За известно време Бразилия става третият по големина пазар на компанията след Китай и Германия.

Ford е пионер в сегмента на компактните SUV модели, откакто пусна своя EcoSport през 2003 г. Но към края на това десетилетие редица други автомобилни производители възприеха подхода му.

Днес почти всички концерни, които работят в региона, вече предлагат SUV модели. Делът на този сегмент в Бразилия достига около 37% от общите продажби през януари и февруари, в сравнение с около 27% през предходната година, според данни на асоциацията на дилърите Fenabrave.

VW заяви в актуализация на стратегията си през миналата седмица, че вече може да реализира печалба в Северна Америка дори при 15% спад в продажбите, както и в Южна Америка, където спадът достига 30%.

Инвестицията на VW в региона вече се отплаща. Пазарният дял на едноименната марка в Бразилия е скочил до 16,8% през миналата година от 12,5% през 2017 г. Сега брандът е втори в класацията по продажби след Chevrolet според Fenabrave.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:32 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още