Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

За разлика от Toyota Honda залага на електрификацията

Производителят обяви, че ще спре продажбите на коли с двигатели с вътрешно горене през 2040 г.

За разлика от Toyota Honda залага на електрификацията

Интериор на електрически модел на Honda. Снимка: Kiyoshi Ota/Bloomberg

Honda стана първият японския производител, който публично обяви пълен отказ от продажбата на бензинови и дизелови автомобили през 2040 година. Компанията обеща да изпревари другите производители с внедряването на нови технологии.

Към момента едва 1% от автопарка в Япония е от електрически превозни средства, което е много по-малко от най-големия пазар в света - Китай (6%). По данни на Bloomberg обаче световните продажби на коли на ток ще скочат рязко – от 3,1 млн. през 2020 година до 14 млн. през 2024 година.

Още по темата

Новата електрическа стратегия на Honda включва и нейното най-силно подразделение – мотоциклетите. Компанията планира да представи три нови двуколесни превозни средства на ток до 2024 година, както и цели 10 електромобила до 2024 година. От Honda обявиха, че са готови да влязат в алианс с други производители, за да изпълнят целта си до 2040 година.

В компанията вече взимат сериозни мерки за намаляване на разходите, като спестените пари ще бъдат инвестирани в електрификация. Вече бившият генерален директор Такахиро Хачиго взе решение за закриване на няколко завода, за съкращаване на моделната гама и за напускане на световния шампионат във Формула 1 в края на сезона 2021 година.

Кои са критиците към стратегията на Honda вижте в продължението на материала в Automedia.bg.

По статията работиха: Automedia.bg, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Lucid започва дебюта си на Wall Street с ръстове