Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Защо се ускорява процесът на окрупняване на автомобилните компании?

General Motors е на първо място сред най-губещите концерни, казва Борислав Цаков

Защо се ускорява процесът на окрупняване на автомобилните компании?

Снимка: Patrick T. Fallon/Bloomberg

2019 г. беше много интересна в автомобилната индустрия. Включително и с това, че рецесията на практика продължава втора поредна година. Този процес на окрупняване на автомобилните производители започна да се случва доста по-бързо.

Това каза Борислав Цаков, председател на Прес-авто клуб България, в предаването "В развитие" по Bloomberg TV Bulgaria

Гиганти като германските конкуренти се обединиха в това да разработват заедно автономни автомобили, както и споделено ползване на автомобили, посочи той.

"Пазарът се диктува от групите. Намаляват се разходите, оптимизират се всички дейности, затова се правят такива сливания. И това води до растеж в световен мащаб. Неслучайно групата Volkswagen е на първо място", обясни Цаков.

Той посочи и че най-продаваният автомобил е Toyota Corollla - от 1966 година са продадени над 50 млн. автомобила, произвежда се на всички континенти и се продава в над 170 страни.

По думите му Китай е най-големият пазар за автомобили - продават се 20 млн. автомобила годишно, а общо в цял свят - 90 милиона автомобила.

"В Китай икономиката буксува, забави растежа си, бяха спрени данъчните облекчения за електрическите автомобили и затова продажбата на такъв тип автомобили спадна", каза експертът.

Той посочи, че General Motors е на първо място сред най-губещите концерни, а преди 10 години беше на първо място като производител. Сега е на четвърто място.

"Българският пазар е малък, но на фона на световния спад на автомобилите, българският пазар е с ръст - малко над 2%. Над 42 000 нови автомобила са продадени. Тенденцията за SUV продължава да се запазва. 35% от всички продадени коли в България са такива модели".

2200 са колите, които са на газ. Само 225 са електрифицираните коли, е статистиката за пазара у нас, която той даде.

Прогнозата му е, че всички фактори, които сега влияят на спада, ще продължат. "Аз не виждам да се задмине резултатът от 2017 година", каза той.

Експертът посочи и че автомобилната индустрия е вторият най-голям консуматор на алуминий и стомана в световен мащаб. 

Целия разговор гледайте по-късно на сайта на Bloomberg TV Bulgaria. 

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Божидарка Чобалигова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (9)

2
 
5
 
9
zelka007 до: Императорът
преди 2 месеца
импе , нишката на задочният разговор си изгубил ... дядя вова тука лансира опорка как загниващия хамерикански капитализъм е зарязал/не може/няма капацитет/няма технологии , с две думи гола вода и кал в ушите , ядрената енергия и периодично рекламира нововъзникващия рассийски капитализъм с любителски видеоклипчета как гради неспирно ядрени централи по света и у нас ... разбираш ли тънката му мисъл , канадски/френски/хамерикански 7-ми реактор в козлодуй - НЕ , а 2 нови (нови,нови колко да са нови ... по технология от 80-те) в беляНЕ - ДА ... това е ...

иначе не си прав , ти ни подкокоросваш туканка постоянно да четем финансови отчети (сигурно и децата така ги караш в училище да четат постояно , абсолютно те поддържам за това , даже и бой ако трябва) и сме забелязали колко газ горят по домашно му ... :))) ... даже се фалят в отчетите си доста ... нормално импе е да се справят добре , монополна структура , обвързана с всичките им други вътрешни монополи ... :))) ...

за електричките не си прав ... ич ... дълъг разговор ... ще го водим пак друг път ...

знам , че си фен на екоталибанските идейки ... :))) ... таен фен де , официално във форума си върл борец за правата на въглеводородите да живеят собствен и независим живот ... та виж това за водораслите ... са вярно , че не са от рассия материалите , ама ти знаеш и без това , че от там само газ и оръжия ... та виж , ще ти бъде интересно ... ;) ...

https://spectrum.ieee.org/energy/environment/new-tech-could-turn-algae-into-the-climates-slimy-savior

https://phys.org/news/2018-11-algae-sustainably-carbon-dioxide-atmosphere.html
3
 
4
 
8
data до: Императорът
преди 2 месеца
съгласен съм т.н. експериментатори са странни птици , но това се отнася за абсолютно всеки нов продукт
6
 
7
 
7
преди 2 месеца
Смее ли някой да каже, че не е? Нали електрическите коли са секси? Ти комуникирал ли си с такива хора - дето се кефят на? Тия са бетер сектанти !!!
4
 
9
 
6
преди 2 месеца
То в статията и това е казано - че ако няма преки и непреки субсидии за закупуването им - електрическите брички са неконкурентноспособни поне засега.

Зелков - нали се сещаш защо на руснаците АЕЦ не им трябва? С техните колосални залежи от евтин природен газ, енергийното им потребление е обезпечено за векове напред.

Малцина си имат на представа (защото не се говори за туй) какви огромни количества газ пласира Газпром на вътрешният пазар.
3
 
6
 
5
data до: zelka007
преди 2 месеца
излезе статистика наскоро - 95 % от купилите си ел. автомобили са доволни
https://automedia.investor.bg/a/2-novini/40804-96-ot-sobstvenitsite-na-elektromobili-sa-napalno-dovolni

Още от Новини
Шефовете на Daimler, BMW и VW в кризисен телефонен разговор с Меркел