Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

„Зелената сделка“ на ЕК предвижда декарбонизация на автомобилния сектор до 2040 г.

Очаква се през следващите пет години подобни мерки да бъдат взети и за останалите видове транспорт

„Зелената сделка“ на ЕК предвижда декарбонизация на автомобилния сектор до 2040 г.

Снимка: Ройтерс

Европейската комисия (ЕК) ще преразгледа стандартите за въглероден диоксид в автомобилния транспортен сектор и ще премине към превозни средства с нулеви емисии в периода след 2030 г., до края на въпросното десетилетие, съобразно новата „Зелена сделка“ на Европейския съюз (ЕС), която беше разкрита вчера, съобщава Euractiv.

Всеки друг вид транспорт може да очаква налагането на подобни мерки през следващите пет години. 

Още по темата

Съгласно новия екологичен пакт на изпълнителната власт на блока, от Брюксел преразгледаха стандартите за автомобилния сектор до 2021 г., „за да се осигури ясен път от 2025 г. към мобилност с нулеви емисии“.

Сделката също така ще предложи по-строги изисквания относно замърсяването на въздуха от двигателите с вътрешно горене и ще предостави оценка на въздействието при вариант на включване на транспортния сектор към системата за търговия с емисии.

Фокусът върху новите правила относно въглеродния диоксид беше постигнат едва през миналия декември, когато преговарящите решиха да одобрят цел за намаляване на количествата с 37,5% до 2030 г. За вановете целта беше определена на 31 на сто. Разговорите около тази тема бяха белязани от жестоката съпротива на някои от членовете на Европейския парламент (ЕП).

След 2021 г. новите автомобили ще трябва да отделят по-малко от 95 грама въглероден диоксид, съгласно новите разпоредби, но на този етап не е ясно какво ще бъде променено в прегледа, въпреки че служителите на ЕС посочват, че цифрата ще трябва да се понижи до нула през 30-те години на този век.

Новото решение на ЕК може да промени значително времевата линия на въвеждането на мерките. В „Зелената сделка“ обаче не се споменава за промени в стандартите за въглеродния диоксид при камионите, които бяха финализирани едва през февруари тази година. Прегледът на този компонент е предвиден за 2022 г.

„Планът на ЕК за преминаване към автомобили и ванове с нулеви емисии чрез комбинация от нови стандарти, повсеместна инфраструктура за зареждане и зелени батерии се движи в правилната посока“, заяви ръководителят на зелената неправителствена организация „Транспорт и околна среда“ Уилям Тодс.

Председателят на транспортната комисия към ЕП Карима Дели изрази своето недоволство от обхвата и амбицията на представените мерки.

„По отношение на автомобилите е жалко, че ЕК не предвижда постепенно прекратяване на принципа на термичните двигатели, нито предлага мерки за забрана на мръсните дизелови автомобили“, посочва Дели.

Електрическите превозни средства са в основната на плановете на Комисията за постигане на зелена мобилност, въпреки че „Зелената сделка“ споменава за акцентиране и върху алтернативните горива като водорода.

Германският канцлер Ангела Меркел посочи през ноември, че страната ѝ ще изгради един милион електрически зарядни станции до 2030 г., като ЕК използва същата цифра, но със срок до 2025 г.

Но за някои настояването на ЕК за постигане на 90-процентен спад на вредните емисии в транспортния сектор не среща необходимата подкрепа. Според тях изпълнителната власт на ЕС трябва да насърчи „пълна декарбонизация“.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Петър Нейков

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (4)

2
 
2
 
4
prritko до: Императорът
преди 3 месеца
Няма профилна снимка
Че то към момента се хаби в пъти повече енергия. Електрическите коли освен, че замърсяват по-малко, имат и много по-високо КПД. Електрическата енергия може да дойде от ядрени централи или до тогава може да заработи и прототипа на централата с ядрен синтез във Франция. Във всеки случай прехода няма да е за седмица, ще се точи години и решение ще се намери. Споко.
0
 
2
 
3
преди 3 месеца
Хех, сайта ми отряза поста заради ползване на 'о' с ударение. Оригинален пост:

Не се ко(с ударение)си, Импе!
Отчитат дейност само(като при късния соц.), брюкселинки и брюкселинчовци.

Ще дойде 2040г и други да му мислят...
1
 
0
 
2
преди 3 месеца
3
 
4
 
1
преди 3 месеца
И от какво ще произвеждате електроенергия за огромният европейски автопарк? А, идиoти безмозъчни? ВСИЧКИ налични сега електроцентрали - вятърни, слънчеви, водни и атомни, не биха могли само транспорта да обезпечат с енергия... а индустрията - ще я закриете ли? А хората - в домовете си - без ток ли ще стоят?

Европейските овце осъзнават ли какъв енергиен геноцид им се готви?

Още от Новини
Moody's понижи значително очакванията си за продажбите на коли през 2020 г.