Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Звеното на Renault в Словения свива производството заради дефицита на чипове

Revoz изгражда моделите Renault Clio и Twingo, както и електрическия Smart ForFour

Звеното на Renault в Словения свива производството заради дефицита на чипове

Снимка: Bloomberg L.P.

Звеното на френския автомобилен концерн Renault в Словения Revoz ще ограничи производството и броя на работниците до 350 души заради глобалния недостиг на полупроводници, съобщава Ройтерс, цитирайки местни медии.

От средата на ноември дневното производство ще бъде свито до 480 автомобила от сегашните 650 превозни средства.

Revoz изгражда моделите Renault Clio и Twingo, както и електрическия Smart ForFour. 

Още по темата

Фабриката на компанията се намира в Ново место, Източна Словения, като в съоръжението работят около 2400 души.

Ден по-рано ръководството на Renault се срещна с профсъюзите във Франция, като им представи план за увеличение на местното производство до над 700 хил. превозни средства и разпределяне на девет нови електрически модела във френските заводи.

Компанията води преговори с френските синдикати за съкращаване на 1600 инженерни и 400 помощни позиции между 2022 и 2024 г. През същия период тя ще наеме 2500 души, включително такива с опит в областта на анализ на данните и химическия състав на батериите за електрически превозни средства.

Миналата година Renault обяви, че ще премахне около 14 600 работни места по целия свят - включително 4600, или около 10%, от работната си сила във Франция - и ще намали производствения капацитет с почти една пета.

Въпреки че Renault се възползва от печалбата през първата половина на годината след рекордната загуба през 2020 г., недостигът на полупроводници наруши производството през последните месеци и доведе до спиране на операциите в някои съоръжения. Компанията изостава от своите конкуренти Volkswagen AG и Stellantis NV при възстановяването от пандемията поради зависимостта си от европейския пазар, който се възстановява по-бавно от Китай и САЩ. 

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Бившият шеф на Daimler влиза в управлението на още една SPAC компания