IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Все по-малко отстъпки за покупка на нови автомобили дават в Германия

Търговците продължават да намаляват стимулите за покупки, а предлагането е изключително ограничено, показва ново проучване

14:15 | 01.05.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Luke Sharrett/Bloomberg</em></p>

Снимка: Luke Sharrett/Bloomberg

На германския автомобилен пазар отстъпките за нови автомобили продължават да намаляват. Причината за това е ограниченото предлагане в резултат на производствените затруднения на производителите. Според последното пазарно проучване на базирания в Дуисбург Center Automotive Research през април предлагането на автомобили е било изключително ограничено и по отношение на регистрираните автомобили, по-новите употребявани автомобили, автомобилите под наем и върнатите от лизинговия бизнес коли.

В резултат на това търговците допълнително намаляват обичайните стимули за покупка. За най-продаваните автомобили с двигатели с вътрешно горене средната отстъпка от 16,3% от каталожната цена е на най-ниското ниво от повече от десет години. А на фона на всичко това потенциалните купувачи често трябва да се примирят с необичайно дълги срокове за доставка, предава DPA. 



Хората купуват това, което е налично, съобщава ръководителят на проучването Фердинанд Дуденхьофер. Така например складовите автомобили понякога се продавали на по-високи цени от новите автомобили със свободна конфигурация, за които клиентите трябва да чакат. Това е изключително необичайно за пазара, признава експертът.

Според проучването държавните субсидии и отстъпките на производителите на електрически автомобили имат потискащ ефект. Така наречените абонаменти за автомобили също се предлагат все повече и на сравнително ниски цени.

Пазарните наблюдатели не очакват бързо възстановяване на предлагането. Не всички производствени загуби и изоставания могат да бъдат компенсирани през следващите шест месеца. Поради това има голям риск германският автомобилен пазар да приключи 2022 г. с нов отрицателен рекорд, каза Дуденхьофер. Губещи ще бъдат купувачите, докато производителите ще продължат да печелят благодарение на високите маржове, както показаха първите тримесечни данни, пояснява той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:48 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още