Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Образование

Експерт: Децата плащат скъпо за късното въвеждане на мерките

Няма достатъчно обучение за поведение в онлайн среда както за учители, така и за деца, коментира Пламена Николова от Национална мрежа за децата

гледано: 1283   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
0 гласа
Животът в пандемия се отразява сериозно на децата. Тепърва ще се определя какви са последствията от продължителното стоене вкъщи – физически и здравословни, свързани с повишаване на теглото, качване на диоптъра и застояване пред компютрите. Това каза в ефира на Bloomberg TV Bulgaria Пламена Николова, експерт "Политики за децата" към Национална мрежа за децата.
Още по темата

„При тийнейджърите се наблюдават и психологически последствия. Поради липсата на социални контакти те често изпадат в състояния, в които после им е трудно да се върнат в обичайната си среда“, обърна внимание на последствията от здравната криза тя.

Според Пламена Николова огромният проблем е, че възрастните не правят достатъчно, за да не понесат децата тежестта на пандемията. „Това е видимо и днес – достигаме високи прагове на заразяване и децата трябва отново да преминат в дистанционно обучение", посочи експертът.

Тя е на мнение, че мерките за възрастните в обществото трябваше да бъдат наложени на по-ранен етап. „Необходимо беше да се помисли още през лятото, че при повишаване на заболеваемостта е нужно постепенно да бъдат затваряни всички публични изяви и обекти за възрастни“, отбеляза експертът.

Пламена Николова е категорична, че децата трябва да продължат обучението си в училище, поне докато ситуацията го позволява.

"През цялото лято поддържахме комуникация с Министерство на образованието и науката, като настоявахме да се вземат мерки за възрастните, за да могат децата да останат максимално дълго в училище“, обясни тя. 

По думите й голяма част от родителите смятат, че при по-големите деца има липса на дисциплина и отпускане.

„Това е особено рисковано при едно дете или млад човек, който все още не е изградил стабилни навици като възрастните. В един момент децата свикват с това да прекарват повече време вкъщи и развиват страхове да се върнат обратно в социалната си група“, предупреди Николова.

Тя обърна внимание на факта, че за някои деца дистанционните условия не предоставят добра среда за учене – в къщата им може да е студено, да няма ток или да живеят с много хора.

Друга тема от разговора бе свързана с рисковете, пред които са изправени децата в онлайн пространството.

„Един от най-често срещаните рискове е онлайн тормозът. В училище няма механизми за справяне и превенция на подобни случаи. Няма достатъчно обучение за поведение в онлайн среда както за учители, така и на деца", коментира експертът. "По наши данни половината от родителите споделят, че не се чувстват адекватно в онлайн средата и не знаят как да подкрепят децата си. Друг проблем е, че все още дигиталната и медийната грамотност не са достатъчно заложени в учебните програми.“

Какви са дълготрайните последици от дигиталните уроци? Има ли дефекти в дигитализацията на българското образование?

Целия разговор може да видите във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да видите тук.

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Петя Стоянова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Образование
Осигурени са тестове за присъственото обучение на всички ученици от 6 декември