Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Образование

Как онлайн обучението може да запази вроденото любопитство на децата

Учителите използват технологиите при практическите занятия, посочи Ивайло Бонев, съосновател на Образователен център "Технократи"

Как онлайн обучението може да запази вроденото любопитство на децата

Снимка: Pixabay

Онлайн часовете и виртуалните срещи с децата не са най-добрият начин, когато занятията са насочени към практическо приложение и усвояване на знания чрез технологии, но от друга страна, предизвикателствата ни помогнаха да бъдем по-креативни. Това каза Ивайло Бонев, съосновател на Образователен център "Технократи", в ефира на Bloomberg TV Bulgaria, в предаването "Смарт час".

Още по темата

"Самите деца беше необходимо да влязат в една среда, в която трябваше да бъдат далеч по-отговорни, за да учат, слушат и да останат фокусирани, което е нелесна задача, особено когато си на компютъра по цял ден", посочи той.

Ивайло Бонев разказа, че по време на пандемията в образователния център "Технократи" са успели да съчетаят практическото с виртуалното чрез виртуални симулатори за програмиране и конструиране, както и виртуални викторини.

"Доставяли сме роботи на децата, за да могат да правят неща, които им показваме виртуално", обясни експертът.

Друга тема от разговора бе свързана с дефицитите при дистанционното обучение.

"При децата от първи и четвърти клас дефицитите са насочени по-скоро от гледна точка на комуникацията, като това да свикнат с другите деца. При големите ученици самата им мотивация да учат онлайн е много по-малка, тъй като имат други предизвикателства. При тях дефицитите са откъм приложни знания, които биха могли да използват в бъдеще", смята Ивайло Бонев.

Той отбеляза, че в програмата „Устойчив живот на Земята“ най-важното е било да покажеш на децата, че сами могат да намерят решението на даден проблем, като то може да бъде различно при различните групи.

„Важното за нас като ментори е, че те могат да взимат решения, които могат да доведат до различни последствия“, поясни образователният експерт и потвърди, че вземането на решения е трудна задача, тъй като децата са свикнали да им бъде казвано какво да правят.

От думите на Бонев стана ясно, че дигитализацията е все по-застъпена в обучението, тъй като все повече учители започнаха да използват инструменти като виртуални класни стаи и виртуално оценяване.

„Допреди 2-3 години имаше сериозна съпротива от страна на учителите срещу технологиите, но в един момент те са оказаха принудени да ги използват. Хората, които работят с деца, трябва да се пример за това, че човек постоянно се учи“, коментира той по какъв начин всички се приобщават към съвременния свят.

Какви са предизвикателствата пред новата учебна година? Занижи ли онлайн обучението качеството на образованието? Какви са предпочитанията на децата при дигиталното обучение? Коя е най-подходящата форма на изпитване при децата?

Целия разговор вижте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Видеа с всички гости на предаването "Смарт час" гледайте тук.

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Петя Стоянова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Образование
Стаматов: Дистанционното обучение е достигнало предела си