Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Образование

Красимир Вълчев: Засега не се очертава удължаване на учебната година

96% от училищата и 90% от учениците са обхванати от дистанционното обучение, съобщи просветният министър

Красимир Вълчев: Засега не се очертава удължаване на учебната година

Снимка: Олег Попов, Investor Media Group

Вариантите за приключването на учебната година все още са няколко, каза пред БНР министърът на образованието Красимир Вълчев.

Още по темата

Удължаването на учебната година не е неизбежно, зависи колко ще продължат мерките", подчерта той.

„Ако имаме 2-3 седмици накрая, няма нужда от удължаване. Някъде може би ще трябва повече часове да се вземат – например практики в професионалните гимназии”, коментира министърът и посочи подробностите, от които зависи решението. - Едно е да възстановим в началото, друго - в края на май, трето - юни месец. Най-вероятно ще бъдат отложени част от изпитите – тези, които са по-рано, при възстановяване през май месец, дори в края на април.”

Красимир Вълчев очерта и възможното развитие на ситуацията: Голяма част от часовете от учебния план в момента се провеждат успешно в електронна среда, но има такива, които не могат да се проведат.

Той е на мнение, че за някои предмети ще трябват пет, на други - 10 или 15 дни за приключване на учебната година.

„Необходими са няколко дни за оценяване – годишно, срочно”, уточни просветният министър.

По данни на МОН 96% от училищата и 90% от учениците са обхванати от дистанционното обучение.

„В момента не се поставят оценки. Учителите си отбелязват активността, ангажираността на учениците, това дали се справили с проекти, което ще се отрази по-нататък на оценяването им. Това мисля, че е разумното. Все пак всички скочихме в ситуация, озовахме се в ситуация, която беше неочаквана, непредвидена. Трябваше дозирано да направим крачките, в това число и с оценяването”, заяви просветният министър и подчерта, че всички излязоха извън коловоза, в който обикновено работят.

Що се отнася до призива на работодателите в системата на просветата за отлагане на изпити, министърът на образованието смята, че са възможни всякакви варианти.

Наистина по-трудно е да отменим изпитите след 7 клас, тъй като те са свързани с оценяване. Към настоящия момент нямаме такова решение. Не мислим, че оценяването след 4 и 10 клас трябва да предизвиква тревоги, много повече, отколкото едно вътрешно оценяване, контролна или класна работа от гледна точка на ученика. Има едно напрежение в учителите, че те ще бъдат държани отговорни за по-ниските резултати. Не, няма да бъдат държани отговорни”, категоричен е Вълчев.

Красимир Вълчев обяви, че при всички случаи ще има съгласувано решение на европейско равнище как да се развие кандидатстването във висшите училища.
 

По статията работиха: Петя Стоянова, редактор Евгения Маринова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Образование
Как деца и възрастни оцениха споделеното учене?