Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Образование

Вълчев: В бъдеще електронното обучение ще допълва присъственото

След успешния старт сега нямаме оправдание това да не се случва и в бъдеще, посочи министърът на образованието

Вълчев: В бъдеще електронното обучение ще допълва присъственото

Снимка: Getty

В бъдеще електронното обучение няма да замести присъственото, а може да бъде само аварийна алтернатива, както беше сега заради пандемията от коронавирус. Това каза Красимир Вълчев, министър на образованието и науката, в рамките на парламентарния блиц контрол. Той отговори на депутатски въпрос, свързан с качеството на проведеното дистанционно обучение в страната заради пандемията, която наложи целият образователен процес да премине изцяло в електронна среда до края на учебнатга година.

И занапред ще има грипни ваканции и други обстоятелства, които налагат отсъствието на учениците. В момента се губи средно по 10 на сто от учебното време годишно. Предвид това, че сега системата стартира ефективно, нямаме оправдание това да не се случва и в бъдеще, посочи Вълчев. 

Припомняме, че Министерството на образованието и науката предлага до 20% от учебните часове по различни дисциплини да се провеждат дистанционно и в бъдеще.

Ще търсим микса между присъствено и електронно дистанционно обучение. В началният етап обучението трябва да е в присъствена форма, както и в горни я курс, но там може да се мисли част от дейностите да се провеждат в електронна среда, посочи просветният министър. Не говорим за заместгване на присъственото обучение, а по-скоро за допълването му, поясни той.

Още по темата

Образователните системи се променят, но не така, че да заместят присъстевното обучение, а да го допълнят, категоричен е Вълчев. Той посочи, че министерството все още не е готово с анализите на обучението в електронна среда, което изисква време.

Все пак министърът посочи позитивите и негативите от дистанционното обучение, които са видими към момента, след тримесечното учене от дистанция чрез електронни устройства.

Негативите са свързани с липсата на социализация, възпитание и неравенства, тъй като не можем да кажем, че сме осигурили равен достъп до електронна среда, отбеляза министърът.

Най-доборото обучение е в реална среда, защото прякото взаимодействие не може да се замени с нищо друго, категоричен е Красимир Вълчев. Освен това част от знанията не могат са де усвоят ефективно, например практитеческите, двигателните, развитието на моториката – все недостатъци, които предполагат учене в класната стая, изброи той.

В същото време образователният министър изтъкна пред депутатите, че днешните деца ще учат много повече чрез електронни устройства и ресурси. Ако образователните системи не ги насочат към правилните ресурси чрез обучение в електронна среда и развитие на дигитална медийна грамотност, тези деца пак ще стоят пред устройствата, но ще бъдат управлявани от алгоритмите на социалните мрежи или на други програми, отбеляза Вълчев. И обобщи, че всички образователни системи вървят към това да предоставят на учениците и учителите повече образователни ресурси. Затова и ние искаме да имаме безплатно визуализирано образователно съдържание по всички образователни програми.

По статията работиха: Евгения Маринова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Образование
Кои са недостатъците на електронното обучение?