Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Обучение

Икономисти: Субсидираната заетост не преодолява структурната безработица

Мика Зайкова и Владимир Каролев видяха сериозен проблем в образованието у нас

Икономисти: Субсидираната заетост не преодолява структурната безработица

Снимка: Pixabay

В България има сериозен структурен проблем по отношение на безработицата. Трябва да се дават средства за образование и квалификация, а не за субсидирана заетост. Това е мнението на икономистите Мика Зайкова и Владимир Каролев, изказано по bTV. Те коментираха твърдението на премиера Бойко Борисов, че в момента не работят само тези, които не желаят.

Според тях то е частично вярно, но “проблемът всъщност е значително по-дълбок”.

Още по темата

"Тези 195 хил. безработни, отчетени през юни от Евростат, няма да заемат стоте хиляди работни места", заяви Мика Зайкова и обясни, че причините са липсата на квалификация, както и липсата на трудови навици.

"Част от нашето общество е отучено да работи, тя е в криминалния контингент", подчерта тя и отбеляза, че именно хората в трудоспособна възраст са тези, които емигрират.

Каролев посочи, че много от хората остават без работа заради нежеланието си да се преместят в столицата или големите градове.

"Откак свят светува, винаги това се е случвало – големите градове растат, малките градове и селата намаляват. Земеделието става все по-технологично", аргументира се той.

И двамата икономисти бяха категорични, че има сериозен проблем с качеството на образованието у нас. Така и младежката безработица е над двойно на тази за цялото население - 13,9% с тенденция към повишение.

"Ние унищожихме професионалното образование", заяви Мика Зайкова, а Владимир Каролев отбеляза, че училищата произвеждат "всичколози".

По думите му в „България в училище се учи какви планини точно, каква рекичка... а не се учат елементарни умения".

Той е убеден, че в страната има „две страни – супер кадърни момчета и момичета, които печелят олимпиади и такива, които завършват гимназия, без да могат да пишат”.

“В XXI век да завършиш училище и да не можеш да ползваш английски език, да използваш компютър и да не можеш да умножаваш и делиш... тези хора не могат да искат високи заплати”, заяви Владимир Каролев.

По статията работи: Петя Стоянова

Последни новини

Коментари (0)


Още от Обучение
Още 54 учители се обучаваха в курсовете по финансова грамотност